۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۹۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

غفلت از عرصه فرهنگ آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، غفلت از فعالیت‌های فرهنگی را آسیب‌زا دانست و از مسؤولان اجرایی کشور خواست به امور فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام عباس اسکندري مدير کل تبليغات اسلامي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم روز پنجشنبه در هم اندیشی فرهنگی دهیاران استان قم که در سالن همایش های این اداره کل برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت امور فرهنگی ابراز داشت: اگر فعالیت‌های فرهنگی هم طراز فعالیت ها و پروژه های عمرانی پیشرفت نکند راه به جایی نخواهیم برد و به کشوری توسعه یافته و لائیک تبدیل می‌شویم.

وی اضافه کرد: اگر در شرایط کنونی به مساله فرهنگ و دین اهتمام کافی و لازم نداشته باشیم، در سایر برنامه ها نیز ناکام خواهیم ماند؛ از این رو ضروری است به جنبه های اخلاقی توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نقشه های دشمنان گفت: استکبار جهانی با دسیسه های مختلف تلاش می کند هجمه فرهنگی را بیشتر و حلقه را علیه ما تنگ‌تر کند و در این راستا همه سعی و توان خود را بکار بسته است.

حجتالاسلام اسکندری ابراز داشت: در عرصه داخلی هم عناصر وابسته هر روز مساله آفرینی می کنند که باید در این خصوص هوشیار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه تصریح کرد: مسؤولان اجرایی کشور بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری موظف هستند به همان میزان که به امور عمرانی و رفاهی توجه می کنند، به مسائل فرهنگی نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تاکید کرد: تعلل در زمینه امور فرهنگی آسیب های بسیاری را به همراه خواهد داشت از این رو باید در این راستا هوشیاری خود را حفظ کنیم.

حجتالاسلام اسکندری در ادامه با اشاره به نقش دهیاران در پیشبرد امور و فعالیت‌های فرهنگی در روستاها ابراز داشت: دهیاران باید در راستای احداث خانه های عالم و زمینه‌سازی برای حضور موفقیت آمیز روحانیان مستقر در روستاها تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین با بیان اینکه در امور فرهنگی نباید دست روحانی بسته باشد، از روحانیان مستقر در روستاها خواست با مردم ارتباط صمیمانه ای داشته باشند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات