۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۱۱۴
امام جمعه موقت اردبیل:

کمال دین رسول اکرم در پرتو ولایت‌پذیری نهفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فروغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) عمر خود در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت فدا کرد، گفت: کمال دین رسول خدا نیز در پرتو ولایت‌پذیری نهفته است.
حجت الاسلام محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل روز گذشته در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلای اعظم تبریز با اشاره به شخصیت والای آن حضرت اظهار داشت: بلندنظری و جامعه‌نگری حضرت فاطمه(س) الگو و سرمشق مناسب برای بانوان تمام جوامع است.

وی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) عمر خود در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت فدا کرد، گفت: ارزش انسان در ولایت‌پذیری است، کمال دین رسول خدا نیز در پرتو ولایت‌پذیری نهفته است.

حجت الاسلام فروغی ادامه داد: همان‌گونه که حضرت زهرا(س) در دفاع از کیان اسلام و حریم ولایت آماده بود، زنان ایرانی نیز ضمن الگو قرار دادن این اسوه باید راه آن حضرت را ادامه دهند، امروز حجاب و عفت مظلوم واقع شده که زنان باید به این فریضه الهی توجه بیشتری کنند.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: جامعه ایران برآمده از باورهای دینی و اعتقادات اصیل اسلامی بوده و جامعه‌ای که به خون هزاران شهید آراسته شده بی‌حجابی و بدحجابی در آن قابل قبول نیست.

وی تنها راه نجات مسلمانان را در تمام عرصه‌ها تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و افزود: بهترین درسی که حضرت فاطمه زهرا(س) به شیعیان خود دادند دفاع و حمایت از ولایت تا سر حد جان بود، در دوران غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) نخستین مدافع ولایت حضرت زهرا(س) بود و نخستین شهیده راه ولایت نیز خود ایشان هستند.

حجت الاسلام فروغی گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی با حمایت جدی از ولایت فقیه اهداف و برنامه‌های انقلاب اسلامی را که همان اهداف اسلام ناب محمدی است به پیش برده‌اند./935/پ203/س
ارسال نظرات