۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷
حجت الاسلام ذوعلم:

تفاهم نامه جدید توسعه همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش امضا می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش، از امضای تفاهم نامه جدید توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با حضور آیت الله مقتدایی و دکترحاجی بابایی خبر داد.
حاجي بابايي و آيت‌الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم مشاور وزیرآموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، روز یکشنبه در نشستی خبری گفت: همزمان با برگزاری پنجمین همایش سالانه ستاد همکارهای حوزه و آموزش و پرورش، تفاهم نامه جدید توسعه این همکاری ها به امضای آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش می رسد.

وی گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان قم و تاکید ایشان مبنی بر ضرورت حضور فعال حوزویان در عرصه تعلیم و تربیت کشور، دوکارگروه از حوزه و آموزش و پرورش با اشراف آیت الله مقتدایی و دکترحاجی بابایی شکل گرفت.

حجت الاسلام ذوعلم ابراز داشت: در این کارگروه ها عرصه های همکاری مشترک تبیین و لوازم و اقتضائات همکاری از جهت ساختاری، منابع مالی و نیروی انسانی به بحث گذاشته شد و طرفین نظرات خود را ارائه کردند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: متن نهایی این تفاهم نامه آماده و نهایی شده است و در پنجمین همایش سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که پنج شنبه هفته جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود، به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اشاره به مفاد این تفاهم نامه، ادامه داد: در این تفاهم نامه جدید سه رویکرد دیده شده و قرار است بسترهای ساختاری برای تحقق منویان و رهنمودهای مقام معظم رهبری فراهم شود.

وی گفت: در تفاهم نامه جدید توسعه همکارهای های حوزه و آموزش و پرورش موضوعات به صورت عمیق، بلند مدت و اساسی دیده شده است.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه در این تفاهم نامه بسترهای پیگری مطالبات مقام معظم رهبری به صورت مستمر دیده شده است، اظهار داشت: تثبیت و نهادینه سازی همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش از دیگر ویژگی های این تفاهم نامه مشترک است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تفاهم نامه جدید توسعه همکارهای حوزه و آموزش و پرورش حداکثر بعد از شش ماه در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب خواهد رسید.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه ریاست عالی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در اختیار مدیر حوزه و وزیر آموزش و پرورش خواهد بود ودبیرخانه ستاد همکارها مصوبات و توافقات ریاست عالیه را پیگیری خواهد کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: با امضای این تفاهم نامه افق های جدیدی در جهت توسعه، تثبیت و تقویت همکاری های مشترک حوزه و آموزش و پرورش گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام ذوعلم در ادامه این نشست خبری از تدوین بسته جامع برنامه ای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مبنای این بسته جامع 22 عنوان کلان برنامه همکاری مشترک حوزه و آموزش و پرورش است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات