۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۹۶۹
آیت الله سبحانی:

دشمنان اسلامیت نظام را نشانه گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، با تاکید بر اینکه امروز دشمنان با القای شبهات عقاید مردم و اسلامیت نظام را نشانه گرفته اند، حضور روحانیان را در نهادهای مختلف کمک به تقویت اسلامیت نظام اسلامی ذکر کرد.
آيت الله سبحاني در ديدار شماري از روحانيان عقيدتي سياسي وزارت دفاع آيت الله سبحاني در ديدار شماري از روحانيان عقيدتي سياسي وزارت دفاع آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار شماری از روحانیان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با اشاره به روایتی به تبیین رسالت طلاب و روحانیان پرداخت و گفت: شما در این دوره ها می توانید به دانش و آموخته های خود بیافزایید.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام ما برخاسته از متن حوزه و مردم است، تاکید کرد: در بسیاری از نظام ها تنها رای مردم ملاک است، اما در نظام اسلامی رای مردم درکنار اسلامیت است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مشروعیت نظام از جانب مردم نیست، حضور مردم قابلیت اجرایی را محقق می کند، برنامه ای قابل اجرا است که مردم همراهی کنند و اگر مردم همراهی و حمایت نکنند ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه خواسته ها در نظام اسلامی باید در چارچوب قوانین اسلامی و الهی باشد، تصریح کرد: امام راحل به هر دو رکن اشاره داشتند و می گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این امر باید همواره مورد توجه ما باشد.

وی با بیان اینکه وجود روحانیان در هر نهادی کمک به اسلامیت نظام است، ابرازداشت: امروز دشمنان با تمام وجود به جنگ ما آمده اند و اسلامیت نظام را نشانه گرفته اند.

حضرت آیت الله سبحانی ابرازداشت: جنگ نرم و رسانه ای برای تضعیف و زدن عقیده نسل جوان است و با توجه به اینکه ستون خیمه جمهوری اسلامی عقیده مردم و مسؤولان است، ما موظفیم این عقیده را حفظ و تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: امروز رسانه های دشمن با ترویج شبهات به ویژه در عرصه مهدویت به جنگ ما آمده اند، مفتی ریاض هم دو هفته گذشته در نماز جمعه  امام زمان(عج) را منکر شد و حال اینکه علمای اهل سنت بر این امر اذعان دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان اگر موفق شوند عقیده را از ما بگیرند در این صورت موفق خواهند شد سایر نقشه های خود را عمیلاتی کنند و ما باید کاملا در این خصوص هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: روحانیان باید برای تقویت عقاید مجهز به سلاح روز باشند و بتوانند با برنامه ریزی مناسب نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: کتبی که در حوزه عقاید نوشته شده است، باید در اختیار روحانیان عقیدتی سیاسی باشد تا بتوانند به شبهات دشمنان و شبهه افکنان پاسخ دهند.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: ستون خیمه نظام اسلامی ما عقاید و اسلامیت است و باید این مساله را در دانشگاه ها، نیروهای مسلح تبیین کرد و در راستای تقویت عقاید آنان گام برداشت.

وی تاکید کرد: آنچه توانسته نظام را حفظ کند و فتنه ها را بخواباند همان دین و عقیده مردم به نظام بوده است و عقیده مردم نیز در سایه اسلامیت نظام است و اگر اسلامیت نظام تضعیف شود دشمنان خواهند توانست نقشه های خود را عمیلاتی کنند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات