۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۰۱۱
مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

ولایت پذیری باید در رأس برنامه های جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید براین که ولایت پذیری باید در رأس برنامه های جامعه اسلامی باشد، گفت: امر در جامعه اسلامی برای رهبر معظم انقلاب و تکلیف برای امت است.
عباس زاده مشگيني مديركل سياسي وزارت كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمود عباس زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی امنیتی وزارت کشور، امروز در همایش «جهان بدون سلطه» که در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع) بیدار هستند و کسانی که راه انبیاء را شناختند و در این مسیر حرکت کردند ولایت را نیز شناختند.

عباس زاده بیان داشت: در طول تاریخ تنها یک جنگ موضوعیت داشته است و مابقی تنها برای خواباندن انسان بوده است و در واقع جنگ اصلی از زمان بعثت آغاز شد و گفتمانی بوده که بر آن باور بود که احکام اسلامی و الهی باید در جامعه اجرا شود.

وی ادامه داد: سعادت، نیکبختی و کمال دنیا و آخرت همه انسانها در چگونگی رعایت احکام دینی و الهی است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: روح دینی گفتمان دینی عقلانیت توام با وحی است که باید در این رابطه با دقت بیشتری کارها و گفتمانها انجام شود.

عباس زاده یادآور شد: بیداری اسلامی یعنی قرار گرفتن در خط انبیاء و وارثین و به همین دلیل نیز تنها بیداری اسلامی میسر است و بیداری غیر اسلامی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران ابرقدرت جهان است و افکار عمومی منطقه در اختیار ما است و باید از این ابزار برای افزایش رویکرد اسلامی و دینی در جامعه، منطقه و جهان استفاده کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: جنبش اسلامی یک جنبش نرم است که محدود به منطقه جغرافیایی نیست و پیام اسلام است که باید جهانی و همه گیر شود.

عباس زاده همچنین با اشاره به اتفاقات دو تا سه هفته اخیر در ایران و موضوع رهبری و ریاست جمهوری تصریح کرد: برای این موضوع می توان دو تحلیل فرصت محور و تهدید محور انجام داد.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی ما باید به دنبال فرصت ها باشیم و تهدیدها را دور گذاشته و در افزایش بصیرت جامعه گام برداریم و در این رابطه نیز با تحلیل فرصت محوری باید مسائل را دنبال کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: امر در جامعه اسلامی ما برای رهبری و تکلیف برای امت است و این بصیرت و شجاعت، معمار بزرگ اسلامی است.

عباس زاده افزود: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در این رابطه در همه سخنان بعد از این قضیه بر خدمات دولت تاکید کردند و رییس جمهور نیز در نخستین فرصت پایبندی و عشق خود را به این خیمه و ستون انقلاب ابراز کرد.

وی ادامه داد: ولایت پذیری باید در راس برنامه های جامعه اسلامی باشد ولی درهمین راستا ولایت گریزی نیز وجود دارد که باید مراقب باشیم، عقب ماندن، عبور، جلو رفتن و جا گذاشتن همه نشانه ولایت گریزی است که باید متوجه مسائل باشیم.

عباس زاده خاطر نشان کرد: گفتمانی که ولایت دارد بن بست ندارد و باید ساختار جامعه اسلامی براساس ولایت مداری شکل گیرد تا به سرانجام خوب منتهی شده و به سر منزل مقصود برسد./950/پ201/ص
ارسال نظرات