۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۲۱۰
مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی:

به زودی رسانه خراسان رضوی 24 ساعته می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از 24 ساعته شدن پخش برنامه های شبکه استانی از 23 خرداد ماه سال جاری، خبر داد و ابراز داشت: با تمهیدات اندیشیده شده شبکه استانی در حد و اندازه یک شبکه ملی و بین المللی با ماموریت های جدید وارد عرصه رسانه ای جدیدی خواهد شد.
بهره برداري از 214 طرح فني صدا و سيماي خراسان رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور استاندار، تنی چند از مقامات استان، فعالان فرهنگی و هنری در عرصه شهر و روستا و مدیران شبکه استانی در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد ، اظهار داشت:
در آستانه میلاد حضرت زهرا(س)و گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر ،214 طرح فنی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با یک میلیارد و 700میلیون تومان به بهره برداری رسید.


مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اجرای این طرح ها که شامل توسعه پوشش شبکه های تلویزیونی و رادیویی اف ام است، از این پس امکان بهره مندی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی برای 230 هزار نفر جمعیت مناطق روستایی استان، که تاکنون زیر پوشش برنامه های رادیویی و تلویزیونی نبوده اند، فراهم شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه صدا و سیمای استان به مناطق روستایی، افزود: 46 روستای فاقد پوشش و سه شهر باخرز، تایباد و طرقبه جهت افزایش پوشش، از این پس از شبکه های استانی و ملی از طریق ارتباط با ماهواره و شبکه کابلی بهره مند می شوند.

حجت الاسلام نهاوندی پخش دیجیتالی، توسعه پوشش رادیویی اف ام و دریافت تلویزیون از طریق موبایل را از برنامه های مهم در دست اقدام صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام کرد.

وی معرفی ظرفیت ها، زیرساخت ها و توسعه منابع انسانی استان را در صدر برنامه های شبکه استانی بر شمرد و اختصاص برنامه های هر هفته شبکه استانی به یک شهرستان را از ابتدای سال جدید، در این راستا دانست.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از 24ساعته شدن پخش برنامه های شبکه استانی از تاریخ 23 خرداد ماه سال جاری، خبر داد و ابراز داشت: با تمهیدات اندیشیده شده شبکه استانی در حد و اندازه یک شبکه ملی و بین المللی با ماموریت های جدید وارد عرصه رسانه ای جدیدی خواهد شد.

همچنین، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با قدر دانی از تلاش های صدا و سیمای خراسان رضوی برای توسعه پوشش برنامه ها، گفت : توزیع امکانات در همه مناطق به ویژه روستاها، تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم به تناسب بودجه و امکاناتی که در اختیار داریم ،به صورت نظام مند آن را توزیع کرده و پاسخگوی مردم باشیم، توسعه روستایی را مقدمه ماندگاری در روستا، حاشیه نشینی کمتر، کاهش معضلات شهری، تولید بیشتر، صادرات بیشتر و در نهایت رشد و توسعه متوازن در بخش های مختلف اعلام کرد.

صلاحی با اشاره به موقعیت ویژه و منحصر به فرد استان خراسان رضوی در حوزه های مختلف، از رسانه استانی به عنوان یکی از عناصر اصلی تحول در سال جهاد اقتصادی نام برد و اظهار داشت :این شبکه باید بتواند برای مجاوران و زائران داخلی و خارجی و کشورهای اطراف برنامه سازی کند و به عنوان یک شبکه منسجم فرهنگی تاثیرگذاری خود را به اثبات برساند.

وی با اشاره به لزوم ارتقا شاخص های توسعه استان در سال جهاد اقتصادی، تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی متعدد را از شاخص های توسعه استان برشمرد و از حمایت های مالی امسال استانداری در تولید برنامه های فراگیر و جذاب در صدا و سیمای خراسان رضوی خبر داد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح تقدیری به فرزند بزرگ شهید برونسی از خدمات و دلاوری های آن معتکف دجله، تقدیر به عمل آمد و در پایان از جمعی از برنامه سازان صدا وسیمای خراسان رضوی که در زمینه تولید و ساخت برنامه های روستا فعالیت داشته اند، تقدیر شد./934/د102/س

ارسال نظرات