۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۳۱۷
پژوهشگر حوزه علمیه:

اسلام با نگاه کالایی به زن به شدت مخالف است

خبرگزاری رسا ـ دبیر هیات علمی پاسخگویی به سوالات شرعی حرم امام رضا(ع)، بیان داشت:اسلام به شدت در مقابل نگاه کالایی به زنان ایستاد و دید انسانیت مشترک زنان و مردان را تبلیغ کرد.
زن مسلمان


حجت الاسلام سیدحسن ضیایی، دبیر هیئت علمی پاسخگویی به سوالات شرعی حرم امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تبیین جایگاه زن در اسلام نیازمند تحلیلی تاریخی است و باید موقعیت زن قبل از اسلام در شبه جزیره عرب و تمامی نقاط جهان بررسی شود.

وی بیان داشت: اینکه زن در چه جایگاهی بود و به کجا رسید، و اینکه اسلام چه ارج و قربی برای او قائل شد، نیازمند تاملات دقیق است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: جهان قبل از اسلام نگاهی ابزاری به زن داشت که همین دید امروز در غرب وجود دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود ابراز داشتند که غرب به زنان نگاه کالایی دارد و می خواهد زن را برای رسیدن به مقاصد خود خرج کند.

حجت الاسلام ضیایی اظهار داشت: اسلام به شدت در مقابل نگاه کالایی به زنان ایستاد و دید انسانیت مشترک زنان و مردان را تبلیغ کرد.

وی بیان داشت: آیه (خلقکم من نفس واحده) بیانگر نگاه اصیل اشتراک زن و مرد در انسانیت است و در صدد است این واقعیت را در جامعه ترویج کند.

وی با طرح این سوال که آیا باید مسؤولیت‌های زن و مرد مشترک باشد، گفت: هر کس باید نسبت به داده ها و داشته های خود مسؤولیت قبول کند.

وی ادامه داد: زنان به صورت طبیعی سرپرست معنوی و عاطفی خانواده شمرده می‌شوند و اگر خانواده‌ای در مسیر متلاشی شدن عاطفی قرار گیرد، نشان از بی کفایتی زن بوده است.

وی اظهار داشت: زنان به دلیل داشتن روحیه عاطفی، احساسات فراوان و تحمل سختی‌ها نقش زیادی در نگهداری خانواده دارند.

وی با اشاره به آیه (کیدهن عظیم) گفت: این آیه نشان از نقشه کشی و فکر برنامه‌ریز زنان دارد که اگر به درستی مدیریت شود و در مسیر الهی بودن قرار گیرد، می‌تواند خانواده را ارتقاء ببخشد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات