۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۵۴۷
وزیر آموزش و پرورش:

تربیتی که بر معیار امامت و ولایت فقیه باشد اوج رشد و ترقی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش، تنها راه هدایت و نجات بشر از گمراهی را ادامه دادن راه شهدا دانست و گفت: همه شهدای ایران زمین معلم هستند؛ چرا که تنها هدف آنان تداوم راه انبیای الهی و ائمه اطهار‌(ع) بوده است.
حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته در مراسم یادواره ۸۰۰ شهید معلم و دانش آموز شهرستان دزفول، اظهار داشت: حضور همه جانبه مردم در این گونه مراسم‌ها نشان دهنده عشق مردم غیور ایران زمین به آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسؤول، به تبیین نقش ائمه اطهار(ع) در بیداری مسلمان جهان اشاره کرد و گفت: آغاز شدن قیام‌های مردمی در کشورهای عربی و مسلمان جهان تنها به برکت آموزه‌های ناب محمدی است که توسط انقلاب اسلامی ایران در جهان گسترش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش، برگزاری این گونه یادواره‌ها را سبب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: مسؤولان فرهنگی کشور باید با برگزاری و اهتمام به این گونه مراسم‌ها جوانان و نوجوانان را با ویژگی‌های شخصیتی شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس آشنا کرده و دسیسه‌های دشمنان را خنثی سازند.

حاجی بابایی راه نجات و رستگاری بشر را در گرو ادامه دادن راه شهدای عزیز و سرافراز ایران زمین دانست و تأکید کرد: شهادت به خاطر تربیت درست است، و تربیتی که بر معیار امامت و ولایت فقیه باشد اوج رشد و ترقی را به همراه دارد.

وی با تشریح جایگاه رفیع شهدای فرهنگی و دانش آموز دزفول اظهار داشت: اعتقاد ما بر این مبنا است که همه شهدای ایران زمین معلم هستند؛ چرا که تنها هدف آنان تداوم راه انبیای الهی و ائمه اطهار‌(ع) است و به راستی که آنان به این هدف بلند و رفیع دست یافته و خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کردند.

این مقام مسؤول، در بخش دیگری از سخنان خود با طرح پرسشی مبنی بر «چرا دزفول شهر مقاومت است»، گفت: از نکات برجسته مردم دزفول امام شناسی آنان بوده و هست که در پایان نیز این شهر را تبدیل به شهر نمونه مقاومت کرده است.

حاجی بابایی، در پایان سخنان خود، با یادآوری این که کشور ما ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز به انقلاب و اسلام تقدیم کرده، اذعان داشت: شهیدان معلمان واقعی هستند، معلمانی الهی که حتی نگاه کردن به آن‌ها انسان را هدایت می‌کند و راه رستگاری را به ما نشان می‌دهند./9465/پ202/س
ارسال نظرات