۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۵۶۳
استاد حوزه علمیه قم:

مرحوم آیت الله گلپایگانی نسبت به حفظ استقلال حوزه حساس بودند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه، حفظ استقلال حوزه را یکی از تاکیدات و امور مورد عنایت مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی دانست و از این عالم ربانی به عنوان شخصیتی ممتاز و برجسته یاد کرد.
بيت آيت الله گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی از استادان حوزه های علمیه شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت و گرامی داشت هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید فقید که با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد، یاد و خاطره این مرجع تقلید را گرامی داشت.

وی با تجلیل از شخصیت علمی و فقهی این عالم ربانی ابراز داشت: ایشان عمر با برکت خود را صرف خدمت عالمان دین، طلاب و روحانیان و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) کرد و در این راه از همه چیز گذشت.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی گفت: این عالم ربانی و فقیه عالی مقام در بیش از سی سال مرجعیت، کرسی تدریس فقه را با رونق خاصی به عهده داشتند و شاگردان بسیار برجسته ای در محضر درس ایشان تلمذ کرده اند.

وی اخلاص، زهد، توجه به معنویات و اهتمام به امور قرآنی را از جمله ویژگی های حضرت آیت الله گلپایگانی ذکر و تاکید کرد: مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشتند و مراسم ذکر توسل به اهل بیت(ع) با حضور اقشار مختلف در بیت ایشان برگزار می شد.

حجت الاسلام حسینی استقلال حوزه را از جمله امور مورد تاکید و عنایت این مرجع تقلید فقید دانست و ابرازداشت: حضرت آیت الله مرحوم گلپایگانی در آخرین دیداری که اعضای شورای عالی حوزه با ایشان داشتند خطاب به یکی از اعضا که امروز یکی از مراجع تقلید نیز هستند بر ضرورت توجه به حفظ استقلال حوزه تاکید داشتند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی به تبیین جایگاه علما و فقها پرداخت و با بیان اینکه علما مرزبانان دین به شمار می آیند، تاکید کرد: علمای دین در هر عصر و زمانی با نقش آفرینی که داشتند اجازه ندادند معارف اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: علما با دفاع از حقانیت مکتب اهل بیت(ع) و آموزه های دینی اجازه ندادند دین دچار تحریف و انحرافات شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود سخنان خود از صرف هزینه های بیت المال در اموری که چندان ارزشی ندارد، انتقاد کرد و با ابراز تاسف از رواج بدحجابی در برخی شهرهای کشور خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان به این مساله شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات