۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶
دادستان ویژه روحانیت:

طلاب در برابر ‌توطئه‌های نرم دشمنان هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ دادستان ویژه روحانیت در سفر به استان آذربایجان شرقی از حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان مراغه بازدید کرد.
حجت الاسلام سليمي، دادستان ويژه کل روحانيت کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد سلیمی، دادستان ویژه روحانیت امروز در بازدید از حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه اظهار داشت: حوزه های علمیه آذربایجان از تاریخ بسیار درخشان و غنی برخوردار بوده و هستند که بایستی در حفظ و حراست از این میراث ارزشمند اهتمام جدی صورت گیرد.

وی با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در جهت احیای مدارس علمیه مراغه خاطر نشان کرد: شهر مراغه بدلیل موقعیت و صبغه دینی و فرهنگی خود، مانند شهرهای تبریز و بناب از ظرفیت بسیار بالایی در تربیت طلاب علوم دینی برخوردار است.

حجت الاسلام سلیمی همچنین خواستار توجه ویژه طلاب نسبت به توطئه های نرم دشمنان شد و تصریح کرد: استکبار جهانی درصدد سوء استفاده از صمیمیت روحانیت با مردم بوده و با راهکارهای بسیار پیچیده و حرفه ای به دنیال تخریب چهره روحانیان است.

دادستان ویژه روحانیت با بیان این‌که دستگاه قضایی و اطلاعاتی با هر توطئه دشمن علیه نظام اسلامی، ولایت فقیه و روحانیت برخوردی جدی دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل دادگاه ویژه روحانیت، جلوگیری از ورود افراد منحرف به حوزه های علمیه است.

وی با بیان این‌که دشمن درصدد نفوذ به حوزه های علمیه و محافل حوزوی است، گفت: یکی از آیین نامه‌های دادسرای ویژه روحانیت، پیشگیری از وقوع جرم است که برای تحقق این امر آگاهی‌های لازم در حوزه‌های علمیه ارائه می‌شود.

همچنین حجت الاسلام حسن زاده، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه خواهران و برادران این شهر پرداخت و اظهار داشت: شهرستان مراغه با دارا بودن سه حوزه علمیه برادران و خواهران یکی از قطب‌های علوم حوزوی در شمال غرب و آذربایجان شرقی محسوب می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات