۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۹۵۷
رییس هیات شرعی حزب الله لبنان:

راه حل بحران لبنان جدایی دین از دولت نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس هیات شرعی حزب الله لبنان با انتقاد از سخن برخی که راه برون رفت لبنان از بحران کنونی را در جدایی دین از دولت می جویند، خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت شد.
شيخ يزبک
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد یزبک، رییس هیات شرعی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در مرکز جمعیت طرح های خیریه اسلامی در شهر بعلبک در جنوب لبنان بر نیاز روز افزون لبنانی ها و ضرورت همبستگی بیشتر میان خود تاکید کرد.

وی با انتقاد از سخن برخی که راه برون رفت لبنان از بحران کنونی را در جدایی دین از دولت و کناره گیری دین می جویند، این پرسش را مطرح ساخت که آیا در تمام دوران های گذشته دین در دولت حضور داشته است و تاکید کرد: دین ارزش های اخلاقی را ارج می نهد و دل های مردم را با یکدیگر متحد می سازد و مردم را به سوی نیکی رهنمون می گردد.

شیخ محمد یزبک همچنین خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان به منظور بهبود اوضاع امنیتی، معیشتی و اقتصادی مردم شد و گفت: ما خواستار تشکیل دولتی هستیم که با یک چشم به همه مناطق لبنان بنگرد و تبعیضی میان مناطق قائل نباشد.

از سوی دیگر، شیخ اسامه سید، رییس جمعیت طرح های خیریه نیز رخدادهای فتنه آمیز در برخی از کشورهای عربی به ویژه سوریه را برآمده از فتاوای جاهلانه ای دانست که خون انسان ها را بی ارزش می دانند./981/ب902/گ
ارسال نظرات