۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱
آیت الله طبرسی:

تحقق بیداری اسلامی در جهان بزرگ‌ترین آرزوی امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گفتمان امام راحل انقلاب جدیدی در دنیا ایجاد کرد، گفت: خیزش های مردمی در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه تنها گوشه ای از تأثیر آن اندیشه‌های ناب و متعالی است.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام 15 خرداد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با رهبری یک انقلاب اسلامی دنیا را مجذوب خود کرد.

وی، ادامه راه امام راحل را نجات بخش بشریت دانست و با بیان این که پیروی از اندیشه های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تنها را سعادت و تعالی ملت‌ها است، افزود:  امام خمینی(ره) الگویی بارز برای همه جوامع دنیا است.

خطیب جمعه ساری، وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را نقشه راه آینده دانست و با بیان این که امروز آحاد جامعه اسلامی باید با مراجعه به این منبع غنی برنامه‌های خود را براساس رهنمودهای امام راحل تنظیم کنند، افزود: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و عظمت را دوباره برای ملت ایران زنده کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل همچون زلزله‌ای کاخ‌های قدرت را در دنیا نابود کرد، بیان داشت: اندیشه های امام خمینی(ره) همه نقشه های شوم دشمنان در سطح جهان به ویژه خاورمیانه را بر هم زد.

آیت الله طبرسی، آراء و افکار امام راحل را بسیار متعالی دانست و با بیان این که اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب همه بنیان های فکری جهان را نابود کرد، ادامه داد: امروز همه ملت های آزادی خواه جهان تشنه اندیشه های ناب امام راحل هستند.

وی به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که بیداری اسلامی که امروز در منطقه ایجاد شده برگرفته از اندیشه متعالی امام راحل است، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان منطقه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی حرکت‌های آزادی‌خواهانه خود قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اندیشه و گفتمان امام راحل انقلاب جدیدی در دنیا ایجاد کرد، گفت: خیزش های مردمی در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه تنها گوشه ای از تأثیر آن اندیشه های ناب و متعالی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بیداری اسلامی را بزرگ‌ترین هدف امام خمینی(ره) دانست و با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب با این هدف رهبری یک نهضت بزرگ اسلامی را آغاز کرد، گفت: این شخصیت بی نظیر قرن حاضر با پشتوانه مردمی توانست بساط یک رژیم فاسد و دیکتاتور را برچیند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به یوم الله 15 خرداد اشاره کرد و با بیان این که قیام روحانیت در 15 خردا سال 42 نقطه عطف انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: آن حرکت خودجوش پس از 48 سال جنبش بیداری را در کشورهای اسلامی به وجود آورد.

آیت الله طبرسی با بیان این که حفظ کردن ایام الله ها ماندگاری انقلاب را تضمین می کند یادآور شد: در یوم الله 15 خرداد سد اختناق‌ها شکسته و امام راحل بیداری بزرگی را در جامعه به وجود آورد.

وی، تفاوت انقلاب اسلامی را با انقلاب فرانسه و اکتبر غیر قابل قیاس دانست وا ظهارداشت: انقلاب اسلامی مردمی و دارای محتوای دینی بوده است که بعد از 32 سال هیچ خدشه ای بر پیکر نظام وارد نیامد.

خطیب جمعه ساری، ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل دانست و با بیان این که امروز پشتیبانی از ولایت فقیه یک وظیفه و تکلیف شرعی است، گفت: کسانی که مدعی ادامه راه امام هستند باید مطیع ولایت و رهبری باشند.

وی در ادامه با اشاره به این که دشمنان قسم خورده این نظام حتی یک لحظه از فکر دشمنی علیه این نظام بیرون نمی‌آیند، گفت: دشمن بر سه محور اقتصاد، اختلاف بین مسؤولان و سست کردن عقاید کار کرده است و رهبر برای بیداری مردم فرمودند هرچه قانون وضع می کند فصل الخطاب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولایت فقیه را تنها را شکست دشمنان نظام اسلامی دانست و ادامه داد: دشمن برای براندازی انقلاب تحریم اقتصادی را ابزار خود قرارداده و ما در سال جهاد اقتصادی این شعار را در همه امور باید اجرای کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به دیدار چند روز گذشته نمایندگان مجلس با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند «نمایندگان در کانون انتخابات به بعد سرمایه ای و ثروت توجه نکنند» بیان داشت: در حکومت علوی و نبوی میدان دادن به ثروتمندان فاسد درست نیست.

نماینده ولی فقیه خاطر‌نشان کرد: دشمنان نظام برای به کرسی نشاندن نمایندگان مورد نظر خود هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند و می‌خواهند کسانی را به مجلس بفرستند که عامل مخالفت با رهبری باشند و این دیدگاه خلاف نظام اسلامی است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود، بحران فرهنگی را ریشه همه چالش ها در جهان دانست و اظهار داشت: نادیده گرفتن اخلاق، پاکی، صداقت، طهارت، ایثار و آزادگی در جامعه موجب شد تا بحران فرهنگی در جهان ریشه کند در حالی که انبیای الهی در ابتدای حرکت دینی خود به فرهنگ جامعه توجه داشته و برای اصلاح امور، دینداری را توصیه می کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر‌نشان کرد: مدعیان جهانی‌سازی قادر به حل بحران های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیستند، تنها قدرت عدالت محور حضرت ولی عصر(عج) می تواند این چالش های موجود را از بین ببرد./950/پ201/س

ارسال نظرات