۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰
مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

خرداد ماه، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای به مناسبت روز های، 14 و 15 خرداد اعلام کرد: خرداد ماه، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
رحلت امام
به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، امروز با صدور بیانیه ای به مناسبت ایام، 14 و 15 خرداد اعلام کرد: خرداد ماه، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قیام خونین 15خرداد سال 1342 همواره یادآور آغاز مبارزات مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) می باشد و بدون شک، در یاد نسل‌های آینده به عنوان نقطه عطفی از تاریخ انقلاب اسلامی خواهد درخشید. خرداد، ماه یادآوری حماسه‌های بزرگ امت‎ اسلامی و مزین به نام امام امت ‏است.

این بیانیه می افزاید: پیش از دو دهه است که ملت ایران همه ساله در چهاردهم خرداد برای ‎عروج ملکوتی پیر فرزانه خویش ‏به سوگ می نشیند تا به جهانیان اثبات کند همچنان رهرو راه اسلام و مکتب خمینی کبیر هستند و به غرب و شرق اجازه دخالت و دست درازی به اعتقادات خود را نخواهند داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب برگزار می شود که چهار دهه از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی با همه فراز و نشیب هایش می گذرد و همواره فرزندان این مرزوبوم با الهام از آموزه‌های آن حضرت و در سایه تدبیر و درایت جانشین خلف و شایسته‌اش، حضرت آیت الله خامنه‌ای در راه عزت و افتخار میهن خویش گام برمی دارند. 

این بیانیه می افزاید: اینک قریب به نیم قرن است که ملت بزرگ ایران‎ ‎سالروز 15 خرداد را که امام امت آن را یوم ‌الله نامیدند، زنده ‏نگه داشته است. در 15 خرداد روزی ‎با انتشار خبر بازداشت امام خمینی(ره)، ایران سراسر شور و خروش گشت و در حمایت ‏از رهبر‎ ‎خویش با مشت گره کرده قیام کرد تا با نثار خون های خود بنیان ظلم و استبداد را سست‏‎ ‎نماید و حمایت خویش ‏از امام امت را به نمایش بگذارد.

مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام(ره) و تجلیل از مقام شهدای گرانقدر نهضت اسلامی به ویژه قیام خونین 15خرداد از همه مردم انقلابی گلستان خواست تا با حضور هرچه باشکوه در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام‌خمینی(ره) شرکت نمایند.

در پایان این بیانیه آمده است: مردم و مسؤولان نظام اسلامی با تأسی به سیره آن بزرگوار، رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران و پایداری در راه اجرای احکام دین را بیش از پیش مدنظر خویش قرار دهند./950/د102/ص
ارسال نظرات