۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۲۲۵
امام جمعه نور:

امام خمینی به اندیشه جدایی دین و سیاست پایان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که امام خمینی‌(ره) برای همیشه به جدایی دین و سیاست پایان دادند، تأکید کرد: هدف امام راحل قیامی الهی بود که از سر اخلاص و برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی صورت گرفت.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید حسین امیری، امام جمعه نور امروز در در مراسم گرامیداشت قیام پانزده خرداد در این شهرستان، حرکت خودجوش پانزدهم خرداد ماه سال 42 در قم را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همان حضور همه جانبه نخستین جرقه های پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با قیام 15 خرداد ما سال 42 تداوم یافت، افزود: آن قیام خونین به عشق اسلام، انقلاب و امام راحل صورت گرفت و با وجود گذشت چند دهه، اما همچنان در دل ها و اذهان ماندگار شده است.

امام جمعه نور با اشاره به این که قیام 15 خرداد تأثیر شگرفی در روند نهضت انقلاب برجای گذاشت، خاطرنشان کرد: آن قیام خودجوش سرنوشت سیاسی ایران را رقم زد که بعد منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام امیری با بیان این که امام خمینی‌(ره) برای همیشه به جدایی دین و سیاست پایان دادند، تأکید کرد: هدف امام راحل قیامی الهی بود که از سر اخلاص و برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی صورت گرفت.

وی با اشاره به این که امام راحل همانند رسول اکرم(ص) و سایر ائمه معصومین(ع) خود را موظف به تکلیف الهی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان همیشه عمل به تکلیف الهی و دینی را بزرگ‌ترین پیروزی می‌دانستند.

امام جمعه نور، مردمی‌بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قیام 15 خرداد دانست و بیان داشت: این قیام خودجوش یک قیام مردمی بود و متعلق به هیچ گروه یا صنف خاصی نبود، بلکه همه مردم در آن شرکت داشتند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که مکتب انسان‌ساز اسلام اقشار مختلف مردم را در قیام علیه حکومت فاسد شاهنشاهی به هم پیوند داده بود، تصریح کرد: این مکتب نجاتبخش از سوی علما و روحانیان آن دوران برای مردم تبیین شد و آنها را آگاه و روشن ساخت.

وی در ادامه همچنین به نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: آن قیام خودجوش و ماندگار به افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه‌های علمیه و ورود آنها به عرصه سیاست کشور منجر شد.

امام جمعه نور با اشاره به این که نطفه پیروزی انقلاب اسلامی در پانزده خرداد و قیام آن روز بسته شد، گفت: هر آنچه که ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند از برکت این روز بزرگ بوده و نباید عوامل به وجود آورنده این واقعه و دلایل آن را فراموش کرد.

حجت الاسلام امیری تأکید کرد: امام خمینی با قیام ۱۵ خرداد قیام خود را در راه خدا آغاز کرد و بعد از آن همه مشکلات و فشارها را با صبر و شکیبایی تحمل کرده تا نهایت به پیروزی رسید.

وی در ادامه گفت: اگر ۱۵ خرداد و قیام آن روز شکل نمی‌گرفت آینده انقلاب اسلامی و پیروزی در آن مشخص نبود و این قیام بود که سرنوشت آینده کشور و پیروزی اسلام و قرآن را در ایران تضمین کرد./950/پ203/س
ارسال نظرات