۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱
رییس مجلس:

مسؤولان خدمت کنند جای نظریه پردازی در حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسؤولیت ها در کشور جای تئوری پردازی نیست، گفت: جای تئوری پردازی در حوزه های علمیه است و مسؤولان در سطح کشور باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.
 علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، عصر یک شنبه در مراسم سالگرد آیت الله سید هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران که با حضور علما، روحانیان، شخصیت‌های کشوری و استانی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد، ولایت فقیه را ستون محکم انقلاب اسلامی دانست و با تأکید براین که این جایگاه هیچ‌گاه سست نخواهد شد، گفت: جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز استوار‌تر از هر زمان دیگری است.

وی، ولایت فقیه را رکن اصلی و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان این که همه امور کشور بر پایه این اصل استوار است، افزود: ملت ایران همواره مدافع اصلی ولایت و رهبری در نظام بوده و هستند.

لاریجانی با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه اجازه تضعیف جایگاه ولایت فقیه را نخواهند داد، تصریح کرد: این مردم بیش از سه دهه است که با بصیرت و هوشیاری از این جایگاه مهم حفاظت کردند و همواره خود را مکلف به پشتیبانی از آن می دانند.

رییس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت قیام پانزده خرداد، آن حرکت خودجوش و مردمی را زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نخستین جرقه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همان زمان زده شد.

وی با اشاره به این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گروه‌ها و جریان‌های متعددی جلوی حرکت امام خمینی(ره) ایستادند، تصریح کرد: متأسفانه این جریان بدون درک درست از انقلاب اسلامی تحت القائات کشورهای غربی به ویژه آمریکا به دنبال ایجاد فتنه در کشور بودند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برای قرار گرفتن در جایگاه امروز مشکلات و بحران های بسیاری پشت سر گذاشت، ادامه داد: علیرغم همه تلاش های جریان های مخالف آن دوران، اما نقشه های آنها با شکست مواجه شد و پایه های نظام اسلامی هر روز محکم تر شد.

لاریجانی با اشاره به این که توطئه افکنی های کشورهای غربی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب به شیوه های مختلف علیه ایران اسلامی آغاز شد، گفت: این نقشه های مذبوحانه علیرغم گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب، اما همچنان با شیوه ای دیگری ادامه دارد.

وی با بیان این که فتنه گری و توطئه افکنی دشمنان علیه انقلاب پایانی ندارد، گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا این بار با سوء استفاده از عناصر داخلی سعی در رسیدن به اهداف شوم خود دارند که در همه این موارد، هوشیاری و تدابیر حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی توطئه آنها را با شکست مواجه کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی، تفرقه و اختلاف را یکی از حربه های غربی برای دست یابی به اهداف شوم آنها دانست و خاطرنشان کرد: غرب برای پیاده گرفتن نقشه های خود در کشور از هرنقشه ای استفاده کرده که همواره با شکست مواجه شده است.

لاریجانی، ولایت فقیه را سد محکمی در برابر توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی امروز از هر زمان دیگری استوارتر است.

وی با بیان این که بنی صدر زمانی که رییس جمهور شد به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت و ولایت فقیه بود، خاطرنشان کرد: اما زمانی که در برابر جایگاه ولایت ایستاد و سعی در حذف روحانیت داشت بدون هیچ تعارفی عزل شد.

لاریجانی با اشاره به این که دشمنان نظام در تلاش هستند کشور از درون دچار برخی مشکلات اقتصادی شود، گفت: در سالی که از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است همه باید در کشور هم صدا باشند.

وی با تأکید بر پرهیز از برخی مسائل حاشیه ای در کشور‌ افزود: فرزندان این انقلاب بدانند که حرف های سست نمی تواند مسیر انقلاب را تغییر دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی با چشمانی بینا شرایط کشور را رصد می کنند و هرجایی که کژی مشاهده کردند تذکر خواهند داد، گفت: ایشان همواره با تدابیر حکیمانه خود مسیر صحیح را به مسؤولان نشان دادند.

لاریجانی با اشاره به این که ایران اسلامی یک سکانداری قوی دارد، گفت: تا زمانی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و روحانیت همیشه در صحنه حضور دارند نباید در این کشوری نگرانی و اضطراب وجود داشته باشد.

وی با بیان این که مسؤولیت ها در کشور جای تئوری پردازی نیست، خاطرنشان کرد: جای تئوری پردازی در حوزه های علمیه است و مسؤولان درسطح کشور باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.

رییس مجلس، مکتب و راه امام راحل را زمینه ساز سعادت و تعالی کشور دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید ادامه دهنده راه امام باشند، چون راهی را که ایشان مشخص کردند راه به سوی سعادت است.

لاریجانی با بیان این که آراء و افکار امام راحل مترقی بود، گفت: همین مسأله سبب شد افکار متعالی امام راحل به الگویی برای کشورها وملت های جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به این که فکر اسلامی که امام راحل در حوزه های سیاسی و اجتناعی ارائه دادند توانست فکر و راه جدیدی را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای غیر منصف برخی حرف های سبک را به آن دوران نسبت می دهند و کسانی که این حرف های کم مایه را بیان می کنند، هیچ گونه سر رشته ای از فکر اسلامی ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عده ای که به بیان مطالبی که در حوزه فعالیت آنها نیست می پردازند، گفت: آقایان نمی‌توانند راجع به معارف اسلامی پابرهنه وارد شوند و با حرف‌های سطحی، نظر دهند و اگر کسی می خواهد در این باب به اظهار نظر بپردازد باید در آن خصوص معلومات کافی داشته باشد و به همین دلیل است که درس خواندن در حوزه زحمت دارد.

لاریجانی با بیان این که امام راحل همواره تأکید می کردند که به علما و حوزه های علمیه تکیه کنید، ادامه داد: ایشان می گفتند می خواهیم اسلام جواهری را پیاده کنیم و می دانستند که عده ای ممکن است با برخی اظهار نظرها انحراف هایی را ایجاد کنند.

وی با تأکید براین که نباید با برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی و سخنان سطحی مکتب امام را تضعیف کنیم، گفت: امروز مکتب انسان ساز امام راحل مورد توجه همه دنیا است و نباید با طرح برخی سؤالات سبب کاهش وزن تفکر اسلامی شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت و حوزه های علمیه در پیروزی نهضت اسلامی اشاره کرد و گفت: بدنه فکری حوزه های علمیه همواره پشتیبان اصلی نهضت امام راحل بودند و بسیاری از برگزیدگان حوزه جلودار پیشبرد اهداف امام خمینی(ره) بودند که شخصیت هایی نظیر شهید بهشتی و مطهری ازجمله آنها بودند.

وی با بیان این که برخی گروه‌ها نظیر مارکسیست ها از همان ابتدا با تفکر دینی ستیز و دشمنی داشتند و همواره با آن به مبارزه می پرداختند، گفت: جریان ملی گرا ها نیز روحانیت را عقب افتاده معرفی می کردند و این گروه ها با آن دسته از روحانیانی علیه آمریکا فریاد می زد مبارزه می‌کردند و با افرادی که منزوی بودند کاری نداشت.

لاریجانی با بیان این که روحانیت در سه دهه اخیر به خوبی توانست اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل را به پیش ببرد، افزود: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی همواره نقشی بی بدیل در انقلاب اسلامی داشته و دارند.

لاریجانی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را سبب تغییرات اساسی در برخی کشورهای خاورمیانه اعلام کرد و گفت: بیداری اسلامی که امروز در کشورهای منطقه شاهد آن هستیم به تأسی از انقلاب اسلامی ایران روی داده است./950/پ201/س
ارسال نظرات