۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۴۱۱
پژوهشگر حوزه علمیه:

خانواده ها با استفاده از فرصت تعطیلات ارزش‌های دینی را درون‌سازی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت تعاون اسلامی بیان داشت: خانواده باید در جهت درونی شدن ارزش ها به کودکان و نوجوانان کمک و با عمل خویش، کودکان را راهنمایی و هدایت کنند.
كلاس اوقات فراغت


حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، عضو مجموعه مدارس رستگاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اوقات فراغتی که در تابستان برای نوجوانان به وجود می‌آید فرصتی مناسب برای افرایش علقه و انس در فضای خانواده است.

وی بیان داشت: والدین باید از تعطیلاتی که برای فرزندان به وجود می‌آید استفاده کنند و به این وسیله خلاءهای به وجود آمده در محیط خانواده را رفع کنند.

این دانش آموخته حوزه علمیه بیان داشت: بخشی از اوقات فراغت نوجوان و جوان باید به فعالیت‌های مفیدی اختصاص پیدا کند که در سایر ایام این موقعیت برای یادگیری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس توان ندارند تا تمام آنچه را یک نوجوان نیاز دارد فراهم آورند، ادامه داد: باید در فرصت تابستان برای فراگیری معارف دینی تلاش کرد.

وی توجه به انگیزه ها و انتخاب‌های نوجوان و جوان را لازم دانست و گفت: باید بتوانیم فرصتی را ایجاد کنیم تا نوجوان و جوان برای گذراندن اوقات فراغت خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: نباید از نظر دور داشت که فرصت نوجوانی و جوانی بسیار مغتنم و پیشرفت هر کس مدیون این دوره است.

وی با اشاره به تشویق و تحریص ائمه بر یادگیری دانش در سن کم بیان داشت: بر طبق روایات یادگیری علوم در کودکی همچون نوشتن بر سنگ است که دوام و استقامت زیادی دارد.

وی تابستان را فرصتی برای یادگیری مهارت‌های زندگی، آموزه‌های دینی و انس با اعضای خانواده بیان داشت و گفت: باید یک نوجوان در این سن راه‌های ارتباط و برقراری مناسبت را در اجتماع فرا گیرد.

عضو جمعیت تعاون اسلامی بیان داشت: خانواده باید در جهت درونی شدن ارزش‌ها به کودکان و نوجوانان کمک کند و با عمل خویش، کودکان را راهنمایی و هدایت کند.

وی بیان داشت: فرزندانی که در خانواده‌های مذهبی بزرگ شده‌اند که به نماز اهمیت می‌دهند بر طبق این تربیت عملی، پیوسته به نماز اهتمام دارند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات