۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۰۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

کتاب الغدیر در تبیین ولایت امیر مؤمنان نقش بی‌نظیری دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با تأکید بر این که کتاب علامه امینی بی‌شک احیاگر امامت و ولایت امیرمؤمنان علی(ع) است، گفت: این کتاب در اثبات حقانیت ولایت امیر مؤمنان نقش مهمی را ایفا کرد.
حجت الاسلام بلک، مديرکل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، صبح امروز در همایش بزرگداشت علامه امینی در بهبهان، که در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان برگزار شد، اظهار داشت: علامه امینی عالم بزرگوار و بی‌نظیری در تاریخ اسلام بود که در نجف نزد بزرگانی مانند مرحوم نائینی و دیگر اساتید دانش آموخت.

وی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: فهم و ارادتی که علامه امینی به ولایت داشت، او را مجاب کرد که کتابخانه بزرگی را در نجف اشرف تأسیس کند تا مورد استفاده علما، فضلا، طلاب، دانشجویان و عامه مردم قرار بگیرد.

مشاور امور فرهنگی و روحانیان استانداری خوزستان، اضافه کرد: تدوین کتاب «الغدیر» یکی از کارهای بسیار بزرگ علامه امینی بوده که کتاب وی جای خودش را در جهان اسلام باز کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: الغدیر در رأس تألیفات علامه و حاصل زحمات 40 ساله وی است که بالغ بر بیست جلد از سوی این عالم بزرگوار تدوین شده است.

حجت الاسلام بلک، با تأکید بر این که کتاب علامه امینی بی‌شک احیاگر امامت و ولایت امیر مؤمنان علی(ع) است، اذعان داشت: این کتاب در اثبات حقانیت ولایت امیر مؤمنان نقش مهمی را ایفا کرد و سبب شد همچنان این کتاب سالیان سال در سطح جهان اسلام مانند خورشیدی فروزان بدرخشد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان در سخنانی اظهار داشت: علامه امینی، متفکر و پژوهشگری عمیق است که همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها و بایدهای یک نویسنده برجسته و ممتاز را در خود فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام سلیمانی، خاطرنشان کرد: دو واژه «امینی و الغدیر» با هم متلازم گشته‌اند قدر و منزلت این اثر بزرگ و آن دانشمند کم نظیر هنوز بر بسیاری از طبقات اجتماع ما حتی طبقات تحصیل کرده و مراکز دینی پوشیده است.

وی افزود: در عصر انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از کارهای که باید به جد به آن پرداخته شود معرفی این گونه دانشمندان و این گونه آثار است تا نسل جوان با گذشته فرهنگی خود آشنا شوند و الگوهای مناسب را بشناسند و از آن پیروی کنند./9461/پ202/س

ارسال نظرات