۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۰۶۱
حجت الاسلام ماندگاری:

کسی که مقید به حلال و حرام الهی نیست محبت اهل بیت ندارد

خبرگزای رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، معرفت و اطاعت را از جمله شروط لازم برای محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: متاسفانه امروز کسانی هستند که حاضر نیستند برای ولایت از مال و آبروی خود هزینه کنند.
حجت الاسلام ماندگاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری از اساتید حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم جشن و سرور میلاد امام حسین(ع) که در مدرسه معصومیه و در جوار کارگاه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، به تبیین ویژگی ها و شاخصه های ماه شعبان پرداخت.

وی با بیان اینکه این نوع جشن ها و گرامی داشت ها نشانگر محبت نسبت به اهل بیت(ع) است، ابرازداشت: مردم ولایی جمهوری اسلامی ایران عاشق اهل بیت و امام حسین(ع) هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: محبت اهل بیت(ع) شروط متعددی دارد و باید سعی کنیم در محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درجات عالیه را داشته باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت منحصر به مسلمانان و حتی انسان ها نیست، تاکید کرد: نخستین شرط محبت معرفت است، اگر محبت با معرفت عجین نباشد انسان نمی داند محبت به امام حسین و اهل بیت(ع) را در کجا هزینه کند.

وی بیان داشت: انسان هایی که معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندارند، برای کوچک ترین و جزیی ترین امور از این بزرگواران هزینه می کنند و برای پیشبرد امور دنیوی و مادی به آنها قسم می خورند.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: کسانی که عاشق امام حسین و اهل بیت(ع) هستند، باید این بزرگواران را مقتدای خویش قرار دهند و افکار و اعمال و رفتار خود را اهل بیتی کنند.

این خطیب حوزه علمیه قم گفت: نباید امام حسین(ع) را در ضریح و حرم خلاصه کرد، باید اباعبدالله‌الحسین را یک فرهنگ بزرگ دید و در تمامی امور فردی و اجتماعی از ایشان الگو گرفت.

وی تاکید کرد: باید از خدا بخواهیم که در کنار شور حسینی، شعور لازم نیز به ما عطا کند تا بدانیم چه چیزی انجام دهیم که با فرهنگ اهل بیت سازگار باشد.

حجت الاسلام ماندگاری اطاعت را شرط دیگر محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان و تصریح کرد: کسی که مقید به حلال و حرام الهی نیست و از سویی خود را محب اهل بیت می‌داند، محبت او محبت واقعی و حقیقی نیست.

وی سومین شرط محبت اهل بیت(ع) را هزینه کردن دانست و گفت: کسی که فردی را دوست دارد برای او خرج می کند، به تعبیر دیگر عاشق برای معشوق خود خرج و هزینه می کند.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: کسانی که خود را محب اهل بیت و امام حسین(ع) می دانند باید از گناه بگذرند، محرمات الهی را ترک کنند و تمام توجه شان به کسب رضایت خدا باشد.

وی ابراز داشت: امروز کسانی هستند که حاضر نیستند برای ولایت از آبرو و مال و اموال خود بگذرند، از این رو ساکت می شوند و چیزی به زبان نمی آورند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات