۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۰۹۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نشست کمیته هدایتی تبلیغی استان آذربایجان شرقی و اعزام 17 روحانی طرح هجرت در مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بزرگ طلاب، علما و روحانیان مراغه با حضور مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

این همایش صبح پنج شنبه هفته جاری در دفتر حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با حضور طلاب حوزه های علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) مراغه همراه خواهد بود.

قرار است، طی این همایش از خدمات حجت الاسلام حسن زاده، مدیر سابق حوزه های علمیه مراغه تجلیل بعمل آید.

نشست کمیته هدایتی تبلیغی آذربایجان شرقی برگزار شد

جلسه کمیته هدایتی تبلیغی استان آذربایجان شرقی در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

طی این جلسه با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و قم همراه بود، مسائل مختلف تبلیغی استان از جمله اعزام و تربیت مبلغان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حجت الاسلام عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی‌ خواستار استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی به ویژه حضور فعال مبلغان در فضای مجازی شد و افزود: در محیط مجازی باید با قدرت و صلابت واحد حرکت کرد تا از قافله عقب نماند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای تبلیغ دینی را یک حرکت بسیار مفید در امر ترویج دینی دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح می توان در حد بسیار وسیع آموزش دینی را دربین دانش آموزان ترویج کرد.

اعزام 17 روحانی طرح هجرت به مساجد شهر و روستاهای مراغه

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه 17 نفر از روحانیون طرح هجرت را به مساجد شهر و روستاهای اطراف شهرستان اعزام کرد.

حجت الاسلام طائی، مسؤول اعزام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه افزود: این روحانیون در مساجد به اقامه نماز جماعت و تبلیغ می پردازند و به سؤالات شرعی مردم پاسخگو هستند.

وی گفت: با اضافه شدن این تعداد، شمار مساجدی که در آنها نماز جماعت دایر است به 67 مسجد در شهر مراغه می رسد که ائمه جماعات روحانی تاثیر بسزائی در رشد بینش دینی و مذهبی مردم شهرستان دارند.

رعایت چهارچوب های اخلاقی در جشنواره های تابستانی ضروری است

حجت الاسلام سیدصالح هاشمی، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، همواره در رویدادهای مذهبی، مناسبت های درخورشان برای اهل بیت عصمت و طهارت برگزار کرده است، افزود: باید همان اندازه به مسائل مذهبی و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت، توجه می کنیم، زمینه نشاط و شادابی شهروندان را نیز در شهر فراهم کرد.

وی از چهارمین جشنواره تابستانی تبریز، به عنوان یک رخداد ممتاز در عرصه فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: این جشنواره کمک می کند تا میزان نشاط و شادابی در شهر فزونی یابد و مردم بتوانند در یک فضای سالم و معنوی از نظر روحی تجدید قوا کنند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه باید با رعایت چهارچوب های اخلاقی جشنواره ای باشکوه برگزار کرد، اظهار داشت: در احادیث و روایات اسلامی آمده که فراهم کردن زمینه نشاط و شادمانی برای مردم عین عبادت است و این سازمان نیز به مردم در این راستا خدمت می کند./935/د102/س
ارسال نظرات