۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۱۴۱

راه‌اندازی کمیته تخصصی نشر آثار طلاب در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، از تشکیل کمیته تخصصی نشر آثار طلاب خوزستان خبر داد.
معاون پژوهش حوزه علميه خوزستان
حجت الاسلام حسنعلی کربلیوند، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که در برهه کنونی جامعه نیازمند تفکر و دانش حوزوی است، اظهار داشت: معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان با تشکیل کمیته تخصصی نشر گامی را در راستای حمایت از طلاب جهت ارائه فکر و دانش آنان در قالب کتاب برداشته است.

این مبلغ حوزه علمیه‌ در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان کرد: معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، مسؤول کمیته تخصصی نشر و دو تن از اساتید حوزه علمیه از اعضای کمیته تخصصی نشر هستند.

وی، در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان از مهیا کردن زمینه فعالیت طلاب در عرصه نشر، ابراز داشت: ویراستاری و ارائه هزینه چاپ کتاب از اصلی ترین هدف های کمیته تخصصی نشر جهت برطرف کردن موانع نشر دست نوشته های طلاب است.

حجت الاسلام کربلیوند، تصریح کرد: طلاب برای بهره‌مندی از این امکانات باید یک نسخه از کتاب و فایل کامپیوتری خود را جهت طی روند اجرایی چاپ و نشر کتاب در اختیار کمیته تخصصی نشر معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان قرار دهند.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که چاپ و نشر آثار طلاب حوزه علمیه خوزستان پس از ارزیابی از سوی استاد ارزیاب کمیته تخصصی نشر است، افزود: نظارت بر محتوا، شکل و تحویل کتاب طبق زمانبندی توسط استاد ارزیاب این کمیته صورت می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، به سایر وظایف کمیته تخصصی نشر اشاره کرد و افزود: سیاستگذاری، دریافت آثار و بررسی موضوع های کتاب، نظارت کیفی بر چاپ و نشر و ویرایش کتاب، انتخاب کتاب سال و کتاب برتر حوزه علمیه استان و نظارت بر برگزاری مسابقه ها و جشنواره های کتاب استان از جمله وظایف این کمیته است.

این استاد حوزه علمیه، ادامه داد: سفارش تألیف، تدوین و یا ترجمه، بررسی و ارزیابی هر اثر و تعیین تیتراژ، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب قالب نشر چاپی، الکترونیکی و همچنین نقد کارشناسی تخصصی آثار منتشر شده یا آثار قابل نشر از دیگر وظایف کمیته تخصصی نشر معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان است.

حجت الاسلام کربلیوند، با بیان این که هیچ محدودیتی برای حمایت از آثار طلاب از سوی کمیته تخصصی نشر وجود ندارد، بیان داشت: همچنین اگر برخی از آثار طلاب از اولویت‌های کمیته تخصصی نشر نیست باز هم از اثر مربوطه تا جایی که مقدور باشد در همه زمینه‌ها حمایت خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: امیدواریم طلاب حوزه علمیه خوزستان با خلق آثار مورد اولویت کمیته تخصصی نشر گامی را در جهت رفع نیازهای جامعه خود بردارند./9463 /پ202/س
ارسال نظرات