۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۴۴۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

نهادینه کردن فرهنگ رضوی باید به یک رویکرد تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در استان گفت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) الگوهای برتر انسان کامل ولایت پذیر در اسلام هستند که باید به اقشار مختلف جامعه و نسل نوجوان و جوان معرفی شوند.
امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در استان، گفت: در این جشنواره مردم عشق، ارادت و احساسات خود را در قالب دل نوشته به امام هشتم ابراز می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که باید برای نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در نسل کنونی تلاش کرد، ادامه داد: این جشنواره توانسته جریان ساز باشد ودر ابعاد ملی و فراملی خود را بشناساند و بستر فرهنگی و هنری مناسبی را برای علاقمندان به فرهنگ رضوی فراهم کند.
 
وی اظهار داشت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) الگوهای برتر انسان کامل ولایت‌پذیر در اسلام هستند که باید به اقشار مختلف جامعه و نسل نوجوان و جوان معرفی شوند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری در کشور زمینه ساز ترویج آموزه های اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی است.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا‌(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا‌(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار اهدافی است که در جشنواره دنبال می شود.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که همه گروه های سنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: این جشنواره در پنج رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که علاقه‌مندان و شیفتگان امام رضا‌(ع) می توانند دل نوشته های خود را تا دهم شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، ادامه داد: علاقمندان می توانند نامه های خود را از طریق پست به آدرس ساری، میدان امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیر خانه ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا‌(ع) ارسال و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره (2264458-0151) تماس حاصل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: اختتامیه ششمین جشنواره سراسری «نامه‌ای به امام رضا‌(ع)» نهم مهر امسال در استان مازندران، شهر ساری، مجتمع فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات