۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۵۱۷
به مناسبت روز عفاف و حجاب؛

نشست تخصصی آسیب شناسی فضای سایبر در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رساـ نشست تخصصی آسیب‌شناسی فضای سایبر به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
اينترنت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت و الاسلام لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در نشست تخصصی آسیب شناسی اینترنت که به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با بیان این که اینترنت و رسانه های دشمن مانند شیطان عمل می کنند، گفت: امروز اینترنت همیشه بیدار است و متاسفانه سایت های مثبت و دینی ـ مذهبی شاید به این فراگیری و جذبه در دنیا وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام سپهر افزود: امروز جنگ دشمن یک جنگ گسترده فرهنگی است و از ابزار رسانه، اینترنت و ماهواره که ابزار گمراه کننده ای است در این راه استفاده می شود و هزینه های سنگینی نیز در این خصوص صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اینترنت، فیلم و مباحثی از این قبیل برای جوانان جذبه دارند، اظهار داشت: چند درصد از جوانان ما از اینترنت استفاده های مفید می کنند و یا سایت هایی همچون تبیان و سایت های مذهبی، دینی و معارف اسلامی را مشاهده می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه، گفت: تبیین خطرات استفاده از رسانه های دیجیتال، ماهواره، اینترنت و غیره یکی از اهداف تشکیل این نشست است. سربازان عرصه فرهنگی باید این آسیب ها و خطرات را بدانند و برای این معضلات تولید فکر کنند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به فعالیت ستاد صیانت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: ستاد صیانت این اداره کل فعال است. همه اعضاء پیگیر هستند که ستاد از یک جذبه ای برخوردار باشد که خانواده ها و جوانان بتوانند از آن استفاده مفید کنند.

حجت الاسلام سپهر بیان نمود: اگر شالوده و مبنای اعتقادی، مذهبی و دینی در خانواده ها نباشد، این خطرات متنوع و با جاذبه محیط خانواده ها را تهدید می کند.

وی افزود: امیدوارم زیربنای دینی در جامعه تقویت شود و مملکت اسلامی تولیدات دینی و اسلامی پرجاذبه ای را تولید کند. انشاء الله از این شرایط حساس جنگ فرهنگی می گذریم و اندیشه دینی، اسلامی که آثار آن را در جهان می بینیم اندیشه برتر شود.

باید موشکافانه اخبار و سایت های اینترنتی را بررسی کنیم

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست با بیان اینکه باید موشکافانه اخبار و سایت های اینترنتی را بررسی کنیم، اظهار داشت: دشمن طی سال های اخیر با ترفندهای مختلف سعی به از بین بردن اعتقاد به مهدویت را در بین مردم شیعه دارد.

مسعود حمیدی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری همایش ها و سخنرانی های دشمنان علیه اسلام عنوان کرد: غربی ها همیشه بیان می کنند که از جانب دو مورد، یکی خط سرخ شهادت و دیگری خط سبز انتظار مهدویت، خطر وجود دارد و معتقدند تا زمانی که این دو را از شیعیان نگرفته اند در معرض خطر قرار دارند.

وی در ادامه افزود: غرب برای رسیدن به اهدافش انحراف در بحث مهدویت را دنبال می کند، به همین دلیل قصد دارد با اعمال ترفندهای مختلف به اهداف شوم خود برسد.

حمیدی نژاد با اشاره به بالارفتن آمار طلاق در کشور تصریح کرد: دشمنان بهترین راه ممکن را که همان رسانه است انتخاب کردند، چرا که رسانه این روزها 24 ساعته در زندگی روزمره ما استفاده می شود و نقش و حضوری فعال دارد؛ بنابراین ما به عنوان یک نهاد فرهنگی درکشور باید بحث و بررسی آسیب های رسانه را در متن برنامه های خود قراردهیم تا ان شا الله بتوانیم با این جنگ رسانه ای که غرب علیه انقلاب اسلامی ما آغاز کرده مقابله کنیم.

ضرورت کنترل فعالیت‌های اینترنتی‌ فرزندان

حجت الاسلام روحانی نژاد، پژوهش گر حوزه علمیه خوزستان، نیز در این جلسه با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام گفت: اینترنت مهمترین شاخصه رسانه ای و تمام ویژگی های یک رسانه مدرن را دارد چون محدودیت سنی، زمانی و جغرافیایی ندارد و ساده و جذاب طراحی شده است.

وی با اشاره به ترویج و گسترش سایت های اینترنتی مستهجن در بین نوجوانان و جوانان اظهار داشت: غرب از طریق اینترنت وارد زوایا و حریم خصوصی ملت ایران شده و با تاسیس سایت های مختلف مستهجن آن هم به دست ایرانی های مقیم خارج از کشور سعی می کند جوانان و نوجوانان ما را به انحراف و تزلزل اخلاقی بکشاند.

حجت الاسلام روحانی نژاد در خلال این جلسه با پخش تصاویر و اعترافات مدیران دستگیر شده سایت های مستهجن عنوان کرد: در بررسی ها و اعترافات این افراد ثابت شده که همگی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی حمایت می شدند.

وی کنترل اینترنت توسط والدین کودکان و نوجوانان را امری مهم تلقی کرد و افزود: تا جایی که امکان دارد خرید کامپیوتر خصوصی و موبایل با امکانات گسترده را برای فرزندان خود به تعویق بیاندازید.

مبانی دینی ارائه دهنده روش های مقابله با رسانه های انحرافی

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست گفت: امروز معضل فرهنگی ما با محدودیت ها جواب نگرفته، مگر اینکه ما مصونیت ایجاد کنیم.

حجت الاسلام بلک افزود: تحکیم مبانی خانواده به حفظ چارچوب فرهنگی کمک می کند؛ ما تا الان ساز و کار مقابله قطعی با این حوادث را پیدا نکرده ایم.

وی ادامه داد: نیاز به محبت و مهربانی در فطرت فرزندان ما وجود دارد، چون ما زمان آن را نداریم که برای فرزند خود وقت بگذاریم، او به سمت اینترنت و ماهواره و رسانه هایی از این قبیل گرایش پیدا می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مبانی دینی روش های مقابله با رسانه های انحرافی را به ما ارائه داده اند، تصریح کرد: استفاده از ماهواره و اینترنت نیاز به برنامه ریزی درستی دارد./9452/پ202/س
ارسال نظرات