۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۷۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

جشنواره های مسجدی در اشاعه هنرهای اسلامی تاثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نیاز به تحول در آموزش علوم اسلامی و معارف دینی احساس می شود، گفت: نقش جشنواره های مسجدی در اشاعه هنرهای اسلامی و اعتلای روحیه معنوی آنها مفید است.
مسجد اعظم اهواز
حجت الاسلام محمد صادق عظیمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تبیین و آموزش آداب اسلامی با استفاده از جاذبه های هنری و روش‌های متناسب با سنین مخاطبان و بهره گیری از استدلال، داستان، تمثیل، شعر و... تشکیل جلسات تفسیر به زبان ساده، تفسیر موضوعی و کاربردی، توزیع بروشورهای قرآنی، مسابقات و سرگرمی های قرآنی از جمله بهترین شیوه ها برای انس با قرآن و آداب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: هر آموزشی اگر می خواهد ماندگار بوده و از عمق تأثیر گذاری برخوردار باشد، لازم است با جاذبه های هنری همراه شود چرا که انسان فطرتاً زیبایی را دوست دارد و روش های سمعی و بصری در او تأثیر عمیقی می گذارد؛ استفاده از فیلم کوتاه، نماهنگ، انیمیشن و... نه تنها می تواند در ترویج ارزش های اسلامی و قرآنی بسیار مفید باشد بلکه در شرایط فعلی کاملاً ضروری است و ما باید در کنار روش های سنتی، متناسب با ذائقه مخاطبان از روش های جدید هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه های انقلاب اسلامی هستند و نقش بی بدیل آنها در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دوران فعلی انکارناپذیر است، اضافه کرد: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان به مساجد، نقش جشنواره های مسجدی در اشاعه هنرهای اسلامی و اعتلای روحیه معنوی آنها بسیار مفید و مؤثر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، اذعان داشت: این جاذبه های هنری می تواند سایر جوانان و نوجوانان را نیز به سمت مساجد جذب کند، البته بین مساجد و مدارس اطراف هر محله باید تعامل بیشتر انجام شده و سازماندهی هایی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در کنار استفاده از روش های سنتی، برای آموزش احکام، عقاید دینی باید از تکنولوژی روز بهره گرفت، ادامه داد: عصر امروز، عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی ناجوانمردانه دشمنان اسلام باید از تکنولوژی روز استفاده درست کرد چرا که فراگیری و جذبه آن برای مخاطبان بیشتر است.

این فعال عرصه فرهنگی تأکید کرد: نظام آموزشی کشور تقریباً وارداتی، کهنه و غیر پویاست و ضرورت تغییر آن به خصوص در آموزش و پرورش و آموزش عالی در دانشگاه ها مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد به ویژه در علوم اسلامی و معارف دینی نیاز به تحول در آموزش احساس می شود.

حجت الاسلام عظیمی، یاد آور شد: واقعیت امر این است که جوانان و نوجوانان ما تحت شدیدترین تبلیغات غیر انسانی و ضد بشری مستکبران قرار دارند و آموزش و پرورش و دانشگاه ها از مهم ترین فرصت ها و امکانات ما برای مقابله با این تهاجم ناجوانمردانه است اما بدون تحول آموزشی این امر امکان پذیر نیست.

گفتنی است، جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین(شکوه اندیشه) از سری برنامه های ششمین جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور در چهار بخش قرآن با محوریت روانخوانی، اعتقادات با محوریت معاد، احکام با محوریت روزه و اخلاق با محوریت آداب سفر، به همت دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، 22 تیر سال جاری در رشت برگزار می شود./9455/ت302/ع

ارسال نظرات