۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۷۵۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار حوزه علمیه امام حسن عسکری در ویس، ارتقای حوزه علمیه دزفول به سطح دو و برگزاری دوره تابستانه ویژه طلاب حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه، عناوین مهم‌ترین اخبار کوتاه‌ از حوزه علمیه خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آغاز به کار حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در شهرستان ویس، ارتقای حوزه علمیه دزفول به سطح دو، برگزاری دوره تابستانه ویژه طلاب حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه و آغاز دوره تابستانه جامعه القرآن در اهواز عناوین چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خوزستان است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام حسن عسکری آغاز به کار می‌کند

حجت الاسلام مالک فراتصه، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع)، از آغاز به کار حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان ویس خبر داد.

وی، با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان شهر ویس و محدودیت ظرفیت پذیرش حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) اذعان داشت: ظرفیت پذیرش این حوزه حداکثر 25 نفر است که تعدادی از متقاضیان پذیرش و پس از سپری کردن مراحل تحقیقاتی، افراد واجد شرایط برای مصاحبه فراخوان می شوند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع)، با بیان این که کلاس ها از اول مهر ماه آغاز می شوند خاطرنشان کرد: اساتید این حوزه از روحانیان کارآمد شهرستان ویس انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام فراتصه، در پایان سخنان خود ابراز داشت: حوزه امام حسن عسکری(ع) امسال به عنوان اولین سال تحصیلی تنها در پایه اول پذیرش دارد که در سال های آینده به پایه های بالاتر نیز ارتقا‌ خواهد یافت.

حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول به سطح دو ارتقاء یافت

حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی از ارتقای حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول به سطح دو با توافق و اعلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام شاه آبادی، اذعان داشت: این ارتقاء با پیگیری های امام جمعه دزفول و به دلیل وجود ظرفیت های موجود تحقق یافت و مجوز رسمی آن نیز صادر شده است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول تصریح کرد: با صدور این مجوز، به صورت رسمی، امکان تحصیل تا پایه های 7 و 8 برای طلاب در این حوزه علمیه فراهم شده است.

دوره تابستانه ویژه طلاب حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه برگزار می شود

حجت الاسلام محمد تقی نهیرات، مدیر حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه، برگزاری دوره تابستانه ویژه طلاب حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه را از اقدامات این حوزه جهت بهره بری بهتر طلاب از اوقات فراغت تابستان برشمرد.

حجت الاسلام نهیرات به دیگر فعالیت های این حوزه اشاره کرد و افزود: علاوه بر دوره تابستانه برپایی نماز جماعت در روستاهای اطراف آن و برقراری ارتباط با دانش آموزان از دیگر فعالیت های حوزه علمیه ابالفضل العباس(ع) امیدیه در راستای امر تبلیغ است.

آغاز دوره تابستانه جامعه القرآن اهواز
 
منصوره ملتجی، مسؤول آموزش جامعه‌القرآن بزرگسالان اهواز از آغاز دوره تابستانه آموزش قرآن کریم در جامعه‌القرآن بزرگسالان اهواز خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: کلاس روخوانی و روانخوانی ویژه برادران مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان، از دوشنبه 13 تیرماه آغاز شده و روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ملتجی اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی و روانخوانی ویژه دختران مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی از یکشنبه 19 تیرماه در جامعة‌القرآن مرکزی آغاز شده است و این کلاس‌ها، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت./9464/پ201/س
ارسال نظرات