۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۹۸۴
امام جمعه آبادان:

مسؤولان در مسیر حق و حکومت اسلامی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان گفت: مسؤولان با درایت و آگاهی بیش از پیش در مسیر حق و حکومت اسلامی گام بردارند.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه فرماندار آبادان با تبریک به ‌مناسبت سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: از زبان فارابی و شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا تا حکما، فلاسفه و عرفای میانی و متأخر، صدرالمتألهین شیرازی، شیخ بهایی و میرداماد، برگرفته از آیات و روایات دینی بالاترین مرتبه امامت را از بدو خلقت تا به امروز معرفی می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در ادامه سخنان خود افزود: نظریه‌پردازان مذکور همگی بر این عقیده‌اند که اشرف ولایات در زمان غیبت حضرت موعود(عج) از آن امیرالمؤمنین بوده و آن حضرت امامتش برتر از ابراهیم خلیل است.

امام جمعه آبادان با بیان گوشه‌ای از ویژگی‌های متمایز امام زمان(عج) تصریح کرد: حضرت در تحقق قانون و اجرای عدالت بسیار سخت‌گیر و در مباحث مربوط به قضا، شواهد، قرائن، پلیس، اقرار و انکار را نمی‌پذیرد و تنها به علم خود اکتفا می‌کند؛ زمان ظهور مهدی(عج) زمان اجراست و توبه هیچ مجرمی پذیرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با اشاره به روایات گفت: آن حضرت با وجود سخت‌گیری‌های بسیار با مهربانی و عطوفت هر چه تمام با مؤمنان خاص خود برخورد می‌کند.

وی با بیان این‌که امروز کارگزاران نظام باید همچون دیروز که رهبر کبیر انقلاب را سرلوحه خود قرار داده بودند، ولایت‌فقیه و مقام عظمای رهبری را سرمنشأ خدمت‌رسانی خود به مردم بدانند، تصریح کرد: دیروز امامی با آن همه عظمت و امروز امامی با این همه بزرگی و عدالت در عصر غیبت مهدی موعود(عج) می‌توانند سرآغاز شکوفایی و کارآمدی برای ایجاد بستر و خواستگاه ظهور آن حضرت باشند.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: مسئولان امروز نظام نمادی از چهره مهدی(عج) بوده زیرا با کار و جهاد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موجبات پیشبرد اهداف خرد و کلان حکومت اسلامی، رضایت‌مندی ولی‌فقیه و بسترسازی ظهور ولیعصر(ع) را فراهم می‌کنند.

وی خطاب به مسؤولان افزود: با درایت و آگاهی در مسیر حق و حکومت اسلامی گام بردارید.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با بیان این‌که آبادان دارای ظرفیت‌ و استعدادهای پنهان و آشکار زیادی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان شهری باید با تحقیق در زمینه ظرفیت‌های منطقه، دست در دست هم زیر پرچم ولایت فقیه و با اطاعت از فرامین الهی قافله نیرومند اهداف پیشرفت آبادان را به سر منزل مقصود رسانند.

گفتنی است، در پایان مراسم از طرف نهاد امامت جمعه به قناعتی، سرپرست سابق فرمانداری آبادان و ایلخاص‌زاده فرماندار جدید این شهرستان به رسم تقدیر و یادبود قرآن مجید اهدا شد./9455/پ202/س

ارسال نظرات