۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۰۶۰
از سال تحصیلی جدید؛

طرح مرجع‌شناسی در مدارس مازندران اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران به اجرای طرح مرجع شناسی در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال تحصیلی جدید با جدیت بیشتری در سطح مدارس استان آغاز خواهد شد.
دبير کميته همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش مازندران
حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه منطقه یک کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی را یک ضرورت دانست و گفت: این طرح با همکاری روحانیان اعزامی از قم و برخی مبلغان بومی در سطح مدارس استان اجرا شد.

وی با بیان این که طرح اعزام مبلغان دینی در 600 مدرسه دبیرستان، راهنمایی دخترانه و پسرانه مازندران اجرا شد، افزود: این طرح از سال تحصیلی جدید نیز با جدیت بیشتری در سطح وسیع تری از مدارس استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاوه خاطرنشان کرد: هدف از اعزام روحانیان و مبلغان دینی به مدارس، پاسخ به شبهات، تفسیر و احکام شرعی دانش آموزان است که خوشبختانه با استقبال بسیار مناسب دانش آموزان نیز روبه‌رو شد.

دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مازندران همچنین به اجرای طرح مرجع‌شناسی در سطح مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که این طرح در سال تحصیلی گذشته در  مدارس استان آغاز شد، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید این طرح به شیوه ای جدید اجرا می شود.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که باید زمینه آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید را فراهم کرد، گفت: اجرای این طرح در تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود افزایش تعداد روحانیان مدارس مازندران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص با حوزه‌های علمیه استان وارد مذاکره شده ایم تا از طلاب جوان و با استعداد مدارس علمیه برای مدارس استفاده کنیم.

دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مازندران، بهره‌گیری از توان طلاب جوان حوزه‌های علمیه در ‌مدارس را ضروری دانست و بیان داشت: طلاب جوان و خوش فکر می‌توانند با برقراری ارتباط سازنده با دانش آموزان در تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در آنها نقش‌آفرین باشند.

حجت الاسلام کاوه در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح حجاب ریحانه النبی در سطح 25 مدرسه استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح 150 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان این که طرح حجاب ریحانه النبی با همکاری 43 مربی طلبه حوزه علمیه مازندران در حال اجراست، افزود: این طرح با استقبال خوب اولیاء دانش آموزان برای دانش آموزان سوم تا پنجم ابتدایی در25 مدرسه ابتدایی شهرستان ساری برگزار شد.

حجت الاسلام کاوه همچنین از اجرای طرح خوش حجابی از در مدارس شهرستان ساری خبر داد و تصریح کرد: این طرح نیز برای دانش آموزان دختر مقطع پنجم ابتدایی تا پایان مقطع راهنمایی اجرا می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات