۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۳۵۰

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی محراب در اندیمشک، برگزاری یادواره شهید نسرین افضل در آبادان، اعزام 600 دانشجوی فعال دانشگاه های پیام نور خوزستان به اردوی مشهد، برگزاری همایش تجلیل از نخبگان علمی و هنری در شوشتر و تشکیل کمیته ویژه ازدواج آسان در استان، عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی محراب در اندیمشک، برگزاری یادواره شهید نسرین افضل در آبادان، اعزام ششصد دانشجوی فعال دانشگاه های پیام نور خوزستان به اردوی مشهد، برگزاری همایش تجلیل از نخبگان علمی و هنری در شوشتر و تشکیل کمیته ویژه ازدواج آسان در استان، عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.

برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی محراب در اندیمشک

کرامت میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، از برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی محراب در این شهرستان خبر داد و گفت: این اداره با همکاری کانون نویسندگان در ادامه برنامه های آئینی و ارزشی خود در راستای بستر سازی فرهنگی در مبارزه با جنگ نرم استکبار جهانی با توسل به حبل المتین الهی و با استعانت از کلام قرآن معظم، نخستین جشنواره داستان نویسی محراب را برگزار می کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، خاطر نشان کرد: این جشنواره با موضوع نماز و بازنویسی قصص قرآنی و با همکاری مؤسسات قرآنی منهاج النور، صوت الااسراء و کانون بسیج هنرمندان برگزار می شود.

میری، با بیان اینکه این جشنواره به صورت شهرستانی به اجرا در می آید، ابراز امیدواری کرد: زمینه های برگزاری سراسری دوره دوم این جشنواره در آینده فراهم شود؛ دبیرخانه نخستین جشنواره محراب با دعوت از همه نویسندگان متعهد برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار، مهلت ارسال آثار را تا بیستم مردادماه و زمان برگزاری جشنواره را سوم شهریور اعلام کرد.

برگزاری یادواره شهید نسرین افضل در آبادان

نوروز منصوری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، از برگزاری یادواره شهید نسرین افضل با همت نیروی مقاومت بسیج و همکاری این اداره در آبادان خبر داد و گفت: یادواره شهید نسرین افضل به همت نیروی مقاومت بسیج و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان پنجم مرداد سال جاری در تالار مهر این شهرستان برگزار می شود.

منصوری خاطر نشان کرد: این همایش به منظور تجلیل و قدردانی از رشادت ها و شهامت های زنان این مرز و بوم و نشان دادن استواری، استقامت و نقش بی بدیل آنان در استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود؛ وجود زنان غیور و عفیف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، بیانگر این مهم است که ملت ایران با همه وجودشان در برابر متجاوزین به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

وی در خصوص شهید نسرین افضل افزود: در نگاه اسلام شهید کسی است که با نثار جان خود از ثمره اسلام یعنی حکومت وحدانی و پایه های نظام مقدس اسلامی در برابر دشمنان خدا دفاع کرده و ریشه های فساد را با خون خود از میان بردارد، با چنین بینشی تمامی فرزندان ایران اسلامی در زمان دفاع مقدس، جهاد کرده و با نثار خون خود از این مهم دفاع کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، اظهار داشت: در این میان بسیاری از زنان چه در خط های مقدم و چه در پشت جبهه ها به فعالیت مشغول بودند و شهید نسرین افضل یکی از این شهیدان عزیز وطن اسلامی است که بنا داریم با این برنامه یاد و خاطره اش را گرامی بداریم.

اعزام 600 دانشجوی فعال دانشگاه های پیام نور خوزستان به اردوی مشهد

وحید شعبانی، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیا‌م‌نور خوزستان، از اعزام ششصد دانشجوی فعال عضو کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی‌دانشجویی و بسیج دانشجویی به مقصد مشهد مقدس خبر داد و گفت: 600 دانشجو از 31 واحد دانشگاه پیام‌نور استان در کاروانی شامل 15 اتوبوس، از هجدهم تا بیست و ششم شهریور سال جاری به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

شعبانی، با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر از دانشجویان فعال برای شرکت در این اردو ثبت‌نام کرده‌‌اند، یادآور شد: آزمون برای انتخاب 600 نفر برگزیده، بیست و پنچم مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سؤالات آزمون از کتاب‌های در پرتو آذرخش از آیت‌الله مصباح‌یزدی، جاذبه‌ و دافعه علی(ع) از استاد شهید مطهری و دین و دوران شامل خلاصه آثار شهید مطهری، طراحی می‌شود؛ این کتاب‌ها برای دانشجویان شرکت‌کننده تهیه شده است که در چند روز آینده به دست آنها می‌رسد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیا‌م‌نور خوزستان اظهارداشت: دانشجویان مدت هشت روز در مشهد مقدس مستقر می‌شوند و در این مدت یک سلسله نشست‌ها که با هدف ارتقای توان فکری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان طراحی شده، با حضور نخبگان و مسؤلان فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

همایش تجلیل از نخبگان علمی و هنری در شوشتر برگزار می شود

حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، از برگزاری همایش تجلیل از نخبگان علمی و هنری در این شهرستان به منظور تشویق و ترغیب جوانان به فعالیت های هنری خبر داد و گفت: به منظور تشویق و ترغیب جوانان به فعالیت های هنری و انگیزه بخشیدن به فعالان متعهد این عرصه، همایش تجلیل از نخبگان هنری، ادبی و علمی شوشتر در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه (تالار فرهنگ) این شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شوشتر در عرصه افتخار آفرینی هنرمندان و نخبگان دارای ظرفیت های بالایی است که بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: در این رویداد بزرگ که با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برگزار می شود، از برگزیدگان علمی، ادبی و هنری شهرستان که در کشور افتخار آفرینی کردند و عناوین ملی و حتی بین المللی را در کارنامه فعالیت های خود دارند، با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام فدیعمی، ادامه داد: این نخبگان از بین انجمن های شعر و داستان، موسیقی، تئاتر، فیلم و عکس، قرآن و نهج البلاغه، هنرهای تجسمی و کانون های تبلیغاتی، چاپخانه ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد و غیره انتخاب و معرفی می شوند.

گفتنی است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر با همکاری امور اجتماعی فرمانداری این شهرستان این برنامه را برگزار می کند.

تشکیل کمیته ویژه ازدواج آسان در خوزستان

عباس نوری، سرپرست اداره‌کل امور جوانان خوزستان، از تشکیل کمیته‌ ویژه ازدواج با هدف متمرکز کردن مؤسسات ازدواج آسان در استان خبر داد و گفت: اساسنامه کمیته ازدواج آسان در حال تدوین است و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

سرپرست اداره‌کل امور جوانان خوزستان، خاطر نشان کرد: این اساسنامه دارای چندین محور مختلف است و با تدوین آن و متمرکز شدن مؤسسات ارائه دهنده خدمات ازدواج آسان، موضوع ساماندهی تالارها و مسائل مالیاتی مربوط به آن هم پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز هنوز ابلاغ نشده‌ است، افزود: جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز ازدواج آسان از مهم ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است و با آغاز فعالیت کمیته ازدواج آسان، فعالیت مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات ازدواج هم ساماندهی می‌شود.

نوری با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 زوج خوزستانی از خدمات ازدواج آسان استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: با افزایش تعداد مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات ازدواج آسان، قطعاً آمار ازدواج هم افزایش می‌یابد./9455/د102/س
ارسال نظرات