۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۷۵۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 10 محفل بزرگ انس با قرآن کریم، چاپ کتابی با عنوان ناب تر و پخش آوای ملکوتی اذان از اتوبوس های شهر دزفول و اجرای طرح نسیم حیات در خرمشهر مهمترین عناوین اخبار کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری 10 محفل بزرگ انس با قرآن کریم، چاپ کتابی با عنوان ناب تر و پخش آوای ملکوتی اذان از اتوبوس های شهر دزفول و اجرای طرح نسیم حیات در خرمشهر مهمترین عناوین اخبار کوتاه از استان خوزستان است.

چاپ کتابی با عنوان ناب تر در استان خوزستان

به مناسبت ماه مبارک رمضان کتابی با عنوان ناب تر از نیاز، شامل ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، برنامه تلاوت روزانه قرآن، احادیث ائمه اطهار و پیامبر اعظم(ص)، دعای جوشن کبیر و ادعیه مرتبط با ماه مبارک رمضان به چاپ می رسد که در آن نکات مفیدی در خصوص بهداشت و سلامت و همچنین مطالب اخلاقی و فرهنگی مرتبط با این ماه قرار دارد.

این کتاب ارزشمند در سطح وسیعی بین مساجد، ادارات، پرسنل شهرداری، انجمن های اسلامی دانش آموزان، مصلای نماز جمعه و ایستگاه های صلواتی توزیع خواهد شد.

ده محفل انس با قرآن در اهواز برگزار می گردد

شاعری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، از برگزاری 10 شب محفل انس با قرآن در اهواز خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به منظور تکریم این ماه مبارک و انس بیشتر با کلام الله مجید در ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب در 10 مسجد اهواز محفل انس با قرآن با حضور قاریان، حافظان، مبتهلان و گروه های تواشیح کشوری و بین الملی برگزار خواهد شد.

پخش آوای ملکوتی اذان از اتوبوس های شهر دزفول

حمزه شاهوار پور، مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: بزودی آوای ملکوتی اذان از طریق گیرنده های رادیویی ناوگان اتوبوس رانی این شهر پخش خواهد شد.

شاهوار پور اذعان داشت: بدنبال درخواست شهروندان محترم امکان پخش اذان ظهر و مغرب از اتوبوس های این سازمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود : این اقدام درجهت بهره گیری از تمام ظرفیت های این سازمان برای گسترش فرهنگ اقامه نماز است و با توجه به حجم انبوه مسافران روزانه این سازمان ظرفیت بالقوه‌ای برای انتقال آموزه‌های اخلاقی و دینی از جمله تبلیغ و ترویج فرهنگ نمازخوانی در دزفول وجود دارد.

برپایی 8 ایستگاه افطار همزمان با ماه مبارک رمضان در اهواز

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اقدام به برپایی 8 ایستگاه افطار در منطقه مرکزی و پرتردد از شهر اهواز کرده است.

در این ایستگاه ها همزمان با اذان مغرب و زمان افطار از روزه دارانی که در خیابان های شهر حضور دارند و امکان افطار در منزل بریشان وجود ندارد پذیرایی ساده و مختصری صورت می گیرد.

همزمان با آغاز ماه رمضان طرح نسیم حیات در خرمشهر اجرا می‌شود

حسین نصاری، مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان کرد: ترجمه و تفسیر قرآن کریم با عنوان طرح نسیم حیات از ابتدای ماه رمضان آغاز می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و ویژه افرادی است که دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن را گذرانده باشند.

نصاری گفت: طرح ترجمه و تفسیر نسیم حیات با محوریت سوره انفال و با حضور اساتید شهرستان خرمشهر در مساجد این شهرستان به اجرا در خواهد آمد که این طرح از برنامه‌های 6 ماهه اول سال 90 اداره‌کل تبلیغات اسلامی خرمشهر می باشد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات