۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۷۸۲
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

افتتاح مجتمع فرهنگی مذهبی در دزفول

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه‌های ویژه ماه رمضان در کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اجرای طرح بینات در خرمشهر عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعلام برنامه‌های ویژه ماه رمضان در کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اجرای طرح بینات در خرمشهر، اعزام 2090 زائر خوزستانی به عمره مفرده و کلنگ زنی مجتمع فرهنگی مذهبی در دزفول عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

اعلام برنامه‌های ویژه ماه رمضان در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

عبدالرحیم فضیلت‌پور، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی به مناسبت ماه مبارک رمضان در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: با شروع ماه مهمانی خدا کتابخانه‌های عمومی سراسر استان نیز با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی مذهبی ویژه ماه مبارک در مجموعه‌های خود، این محل‌های فرهنگی را برای استفاده اعضای روزه‌دار مهیا خواهند کرد.

وی افزود: این برنامه‌ها به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضا با رسالت فرهنگی- تربیتی کتابخانه‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شوند. علاقمندان می توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این کلاس ها استفاده کنند.

فضیلت‌پور ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب علوم قرآنی، آموزش احکام برای عموم مردم، برگزاری مجالس ختم قرآن مجید در کتابخانه‌های عمومی استان، برنامه‌های شبی با قرآن با حضور مسئولان، ساماندهی نمازخانه‌ کتابخانه‌ها، مراسم ختم صلوات، برپایی کلاس های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن، کتابخوانی و مقاله نویسی با معرفی منابع متناسب با ماه مبارک رمضان، برپایی شب شعر ماه مهمانی خدا و دعوت از روحانیون برای برپایی جلسات سخنرانی متناسب با این ایام پرفضیلت است.

به گفته مدیر کتابخانه‌های عمومی خوزستان، برگزاری مراسم دعا، برنامه گفتارهایی درباره نهج‌البلاغه، اکرام ایتام و نیازمندان، جلسات پاسخ به سوالات شرعی با حضور مربیان قرآنی و کارشناسان علوم دینی ، برگزاری مراسم لیالی قدر، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن عضو کتابخانه، خاطره‌نویسی درباه ماه مبارک، برگزاری مسابقه فرهنگی مذهبی بصورت پیامک، اهدا نرم‌افزارهای قرآنی و دیگر برنامه مذهبی فرهنگی از فعالیتهای کتابخانه‌های عمومی در این ماه هستند.

فضیلت‌پور همچنین از قرار دادن کتابهای مربوط به ماه رمضان در ویترین تازه‌های کتاب کتابخانه‌های عمومی استان، نصب سخنان ائمه در خصوص فواید روزه در ورودی کتابخانه‌های عمومی، تهیه قرآن و مفاتیح برای استفاده اعضا و چاپ تراکت و بنر به مناسبت این ماه خبر داد.

اجرای طرح بینات در خرمشهر

به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان طرح «بینات» با محوریت تفسیر موضوعی قرآن در شهرستان خرمشهر اجرا می‌شود.

حسین نصاری، مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: اجرای طرح «بینات» با محوریت تفسیر موضوعی قرآن کریم از ابتدای ماه رمضان آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این طرح ویژه کسانی است که دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قرآن را گذرانده باشند؛ طرح بینات در مساجد شهرستان خرمشهر و از سوی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر اجرا می‌شود.

اعزام 2090 زائر خوزستانی به عمره مفرده

محمد علی دلارام، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، از اعزام بیش از 2 هزار و 90 زائر خوزستانی به سرزمین وحی خبر داد وگفت: این تعداد تا ششم مرداد ماه سال جاری در قالب 9 پرواز به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

این مقام مسؤول، سهمیه سال جاری خوزستان برای اعزام زائران به حج عمره را 21 هزار و 493 نفر برشمرد و افزود: تا کنون از این تعداد 18 هزار و 903 زائر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، همچنین از اعزام زائران حج تمتع خبر داد و ابراز داشت: در سال جاری شش هزار و 450 زائر خوزستانی در قالب 41 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

دلارام، با اشاره به این که در حال حاضر ثبت‌ نام حج عمره مفرده انجام نمی‌شود، بیان داشت: پس از اعزام زائران در سال‌جاری، ثبت نام از بهمن‌ ماه سال آینده به صورت مجدد آغاز می‌شود.

کلنگ زنی مجتمع فرهنگی مذهبی روستای قلعه سید در دزفول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی مذهبی روستای قلعه سید دزفول واقع در جاده شمس آباد با حضور امام جمعه دزفول، سرپرست فرمانداری دزفول، رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، رییس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول و برخی مسؤولان شهری و اعضای شورای روستای قلعه سید و معتمدین آن روستا برگزار گردید .

بر اساس این گزارش؛ مجتمع فرهنگی مذهبی روستای قلعه سید، زمین اهدایی آن از سوی ورثه مرحوم حاج پایی امیدی از اهلی این روستا است و قرار است شامل یک مسجد، حسینیه و چند مرکز فرهنگی دیگر باشد.

بنا براین گزارش، بر اساس توافق های قبلی این مجتمع با کمک های مالی مردم و نظارت و طراحی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ساخته شود./9455/پ202/ص
ارسال نظرات