۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۸۷۹
امام جمعه آذرشهر:

تسریع در احداث حوزه علمیه آذرشهر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که زمین احداث حوزه علمیه این شهر از ماه ها قبل شناسایی و تحویل گرفته شده، گفت: به سبب کمبود اعتبارات عملیات اجرایی مسکوت مانده است.
حوزه علميه
حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در کنار مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان آذرشهر، احداث حوزه علمیه برای تحصیل مبلغان دینی بسیار ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: هم اکنون ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت می‌کنند، هجرت جوانان برای کسب معارف دینی به دیگر شهرها تبعاتی برای خانواده های آنان در پی خواهد شد، از این رو نیازمند گسترش مدارس علوم دینی در شهرستان‌ها هستیم.

حجت الاسلام قره سیدی با بیان این‌که شهرستان آذرشهر مانند اغلب نقاط کشور با کمبود روحانی و مبلغ روبه‌رو است، گفت: 35 مبلغ دینی از حوزه‌های علمیه استان و قم برای تبلیغ در مساجد شهری و روستایی آذرشهر اعزام شده‌اند، که اغلب با فرهنگ بومی منطقه آشنا نیستند.

امام جمعه آذرشهر خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از جوانان علاقه‌مند به علوم دینی شهرستان آذرشهر در حوزه‌های علمیه قم، تبریز، بناب و مراغه تحصیل و حتی برخی از آنها در کنار تحصیل تدریس هم می‌کند.

وی با اشاره به تاریخ درخشان شهرستان آذرشهر در پرورش علمای گرانقدر جهان تشیع اظهار داشت: شهید آیت الله غفاری و شهید آیت الله مدنی نمونه‌ای از گلستان علم و فقاهت این منطقه از آذربایجان و ایران اسلامی است.

حجت الاسلام قره سیدی با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان نسبت به تسریع در احداث حوزه علمیه آذرشهر گفت: زمین حوزه علمیه آذرشهر از مدت‌ها قبل شناسایی و تحویل گرفته شده؛ اما به سبب کمبود اعتبارات هنوز عملیات اجرایی مسکوت مانده است.

امام جمعه آذرشهر تصریح کرد: زمینی به مساحت یازده‌هزار متر مربع برای احداث حوزه علمیه آذرشهر اختصاص داده شده که بایستی با همت مسؤولان امر مراحل ساخت و بهره‌برداری از این مرکز علوم اسلامی تسریع یابد.

وی با اشاره به مشکل کمبود روحانی در سطح شهرستان آذرشهر و لزوم اقامه نماز جماعت در مساجد شهری، روستایی و مدارس خاطرنشان کرد: در این شهرستان 17 نفر روحانی مقیم وجود دارد که به این دلیل فقط در چند مسجد آذرشهر و برخی مساجد روستایی نماز جماعت اقامه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روحانیت مسؤولیت خطیر تبلیغ مبانی اصیل دینی را بر عهده دارد، گفت: بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان برای شناساندن اسلام حقیقی و معارف تشیع بایستی مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد، امروز نسل جوان جویای چرایی و فلسفه احکام هستند.

حجت الاسلام قره سیدی با تأکید بر این‌که ماه رمضان فرصتی برای جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی و معنوی مساجد است، خاطر‌نشان کرد: محوریت مساجد در برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی و حتی هنری بایستی حفظ شود، چراکه تاکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بر تقویت جایگاه مساجد در نظام اسلامی است./935/پ202/س
ارسال نظرات