۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۱۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

ائمه جماعت زمینه حضور حداکثری نسل جوان را در مساجد ‌فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، مسجد را بهترین مکان برای بهره گیری از معنویت ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ائمه جماعت باید زمینه ای را برای حضور حداکثری نسل جوان را در مساجد‌ فراهم کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در مراسمی که در مسجد جامع گرگان به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، ماه رمضان را ماه خداوند و ماه نزول قرآن معرفی کرد و گفت: در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و در این ماه بندگان بیشتر مشمول رحمت خداوند قرار می‌گیرند، گناهان آمرزیده و دعاها مستجاب می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مهم ترین و زیباترین عبادت در ماه مبارک رمضان روزه است که انسان را متخلق به اخلاق الهی می کند، گفت: انسان می تواند با راز و نیاز در این ماه مبارک در خود تحول ایجاد کند که از ملائک هم برتر شود.

وی تصریح کرد: ماه رمضان فرصت بسیار ارزشمندی است و انسان می تواند با پالایش روح و جان خود رحمت و محبت الهی را در خود احساس کند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که ماه رمضان ماه خودسازى و تصفیه روح است، افزود: خداوند همه اسباب را ‌‏براى پالایش روح و روان از آلودگى‏هاى گناه در این ماه فراهم کرده است و با لطف و رحمت مخصوص‏خویش همه درها و راه‏ها را در راستاى تهذیب نفس، صفاى باطن و تکامل معنوى گشوده‏است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت‏بسیار خوبى براى انسان‏ها است تا در کنار این سفره بزرگ و متنوع رحمت‏الهى بنشینند و با انواع غذاهاى روحى، روح و روان خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد، رمضان را ماه استغار دانست و ادامه داد: اسباب تهذیب نفس و خودسازى در ماه رمضان، تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه تلاوت‏ آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگى به مستمندان و محرومان و یاد خدا و قیامت در ماه رمضان نیز نقش بسیار مهمی در خودسازی و تهذیب نفس دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید این موضوع که در این ایام با فضیلت ماه میزبانی چون خدای مهربان داریم و این افتخار بزرگی است که به آن می بالیم، تصریح کرد: این ایام بهترین زمان برای دگرگونی و به خدا نزدیک شدن است و باید با همه توان درصدد بهره جستن از این ایام شریف و با معنویت باشیم.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که رمضان بستر و شرایط مهیاتر است، افزود: در این ماه، شیطان به بند کشیده می شود و حالت اغفالگری را ندارد و این خود‌گویای شرایط مناسب برای فرد روزه‌دار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی در سطح مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا شرایط بهره‌گیری از حداکثر معنویت در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، تدبر در قرآن کریم را عاملی در جهت نزدیکی به خداوند متعال دانست و با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ارتباطی معنوی با خداوند است، تصریح کرد: باید در این ماه مبارک بیشتر به برگزاری جلسات تفسیر قرآن پرداخت.

حجت الاسلام ولی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود به نقش روحانی امام جماعت در مدیریت برنامه‌های دینی و فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ائمه جماعت باید زمینه‌ای را برای حضور حداکثری نسل جوان را در مساجد‌ فراهم کنند./950/پ202/س 
 
ارسال نظرات