۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۳۵۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی خوزستان، برگزاری دوره مهدویت در دزفول و بررسی مشکلات فرهنگی بهبهان، عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تشکیل بانک اطلاعات قرآنی استان خوزستان توسط این اداره کل به منظور ساماندهی برنامه های قرآنی خبر داد. تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآنی استان و با توجه به ضرورت وجود بانک اطلاعات قرآنی استان این بانک اطلاعاتی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این بانک اطلاعاتی جامع را شناسایی و ساماندهی نیروهای قرآنی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز قرآنی و آسان شدن برنامه ریزی قرآنی اعلام کرد و گفت: در این بانک اطلاعاتی مشخصات قاریان، حافظان و اساتید قرآنی و همچنین مشخصات مراکز و موسسات قرآنی استان خوزستان ثبت می شود.

حجت الاسلام بلک اظهار داشت: تشکیل این بانک در اولین جلسه شورای قرآنی استان خوزستان که به ریاست استاندار قرار است هر ماه یک بار تشکیل شود به تصویب رسید و هم اکنون بخشهایی از اطلاعات مورد نیاز این بانک جمع آوری شده است؛ این بانک اطلاعاتی که شاید در کمتر استانی نمونه آن را داشته باشیم به مرور زمان تکمیل می شود و به زودی منبع قابل اتکایی برای برنامه ریزی جامع برای فعالیتهای قرآنی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات قرآن در خوزستان گفت: اطلاعات مربوط به کلیه اماکن مذهبی، مساجد و حسینه ها، مدرسین قرآن، قرآن آموزان، دوره ها برگزار شده برای آموزش قرآن و سایر موارد مورد نیاز در این بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود.

وی در خصوص چگونگی برگزاری جلسات شورای قرآن گفت: این شورا هر ماه یک بار با حضور نمایندگانی از ادارات تبلیغات، اوقاف، ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دارالقرآن، آموزش و پرورش، بسیج و استانداری هر ماه یک بار تشکیل می شود و نتیجه جلسات آن برای اجرایی شدن به سایر دستگاه های استان ابلاغ می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: یکی از مصوبات اجرایی این شورای آموزش قرآن به کارکنان دولتی استان در ماه رمضان بود که با دستور استاندار به دستگاه های دولتی اجرا شد که امیدواریم نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

برگزاری دوره‌های مهدویت در دزفول

حجت‌الاسلام محمدرضا زارع دزفولی مسؤول بنیاد مهدی موعود(عج) دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان کرد: این دوره‌ها با هدف آشنایی بیشتر جوانان با مباحث امامت و مهدویت و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شوند.

حجت الاسلام زارع‌دزفولی افزود: دوره تکمیلی مهدویت 1 در قالب دو کلاس و دوره تکمیلی مهدویت 2 در قالب یک کلاس برگزار می‌شوند که میانگین شرکت‌کنندگان این دوره‌ها هر کدام بیش از 100 نفر است؛ منبع تدریس در این دوره‌ها کتاب درس‌نامه مهدویت 1 برای دوره تکمیلی 1 و درس‌نامه مهدویت 2 برای دوره تکمیلی 2 تألیف «خدامراد سلیمیان» است.

مشکلات و چالش های فرهنگی در بهبهان بررسی شد

با حضور روسای دستگاه های فرهنگی شهرستان بهبهان و با هدف ساماندهی فعالیت های فرهنگی و ارائه راهکارهای مناسب در ماه مبارک رمضان، نخستین جلسه بررسی مشکلات و چالش های فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی منفرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در این جلسه از آمادگی اداره متبوع خود جهت همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای فرهنگی با موضوعاتی از قبیل عفاف و حجاب خبر داد و استفاده از پتانسیل های موجود و امکان سنجی برپایی فعالیت های فرهنگی را خواستار شد.

حجت الاسلام حمید برازش رییس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان در ادامه این جلسه در سخنانی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان با عنایت به رسالت فرهنگی و دینی خود، آماده برپایی همایش های دینی و مذهبی و همکاری با ادارات فرهنگی شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه دبیرستان علوم و معارف دینی به عنوان نخستین دبیرستان دینی در بهبهان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس و برای ترم جدید دانش آموز می پذیرد تصریح کرد: برگزاری اینگونه جلسات مانع از برپایی فعالیت های فرهنگی موازی می شود و با همکاری دستگاه های فرهنگی شهرستان و تعامل فی ما بین آنها موجب ارتقای سطح کیفی این فعالیت ها خواهد شد.

قابل ذکر است، محمد علی طیبی به نمایندگی از حجت الاسلام موحد نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی از حمایت و همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی خبر داد. /9455/ت302/ص
ارسال نظرات