۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۴۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سازش ناپذیری با جریان‌های مخالف‌ اصلی مهم در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب در رشت، گفت: سازش ناپذیری با جریان‌های مخالف تنها، اصلی همیشگی در اصول اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در ادامه جلسه تفسیر سوره احزاب که به مناسبت ماه مبارک رمضان در بیت وی برگزار می شود، اظهار داشت: عدم سازش با جریانات مخالف، وظیفه پیامبر اکرم(ص) نیست بلکه در مورد مؤمنان نیز صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد: سازش‌ناپذیری با جریانات مخالف اصلی همیشگی در اصول نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت با اشاره به آیات آغازین سوره احزاب به اتحاد دشمنان اسلام علیه اسلام و تشیع اشاره کرد و گفت: وظیفه مسلمانان با تاسی به سیره پیامبر اکرم(ص) مقابله با کفر و استبداد است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین با سابقه دار خواندن اندیشه سازش با مخالفان برای بقای انقلاب های مردمی، اعلام کرد: در مشروطه دیدیم که برخی از سران مشروطه با رضا خان و استبداد کنار آمدند و همین مسأله نابودی مشروطیت را رقم زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت شیخ فضل الله نوری اظهار داشت: شیخ فضل الله نوری از بنیانگذاران مشروطیت بود که حاضر به سازش با استکبار برای بقای مشروطیت نشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: مسؤولیت شناسی، عدم پیروی از جریان مخالف، تابع وحی و خدا بودن و توکل داشتن از راهکار های قرآن کریم در مبارزه با جریان های مخالف اسلام است.

امام جمعه رشت یادآور شد: در دوران معاصر نیز اگر ایران اسلامی خواسته‌های غرب و آمریکا را قبول می کرد، ممکن بود تحریم‌ها از بین برود و منافع مادی برای کشور به دست آید؛ اما آرمان اسلام‌خواهی انقلاب نابود می‌شد./950/پ202/س
ارسال نظرات