۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۴۵۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حرکت در مسیر اخلاق دینی محور برنامه‌های رسانه ها باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حرکت در مسیر اخلاق دینی باید محور برنامه های رسانه ها در یک جامعه اسلامی باشد، افزود: رسانه ها باید خود الگوی اخلاق محوری در جامعه دینی باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران، امانت‌داری وحرکت در مسیر اخلاق را مهم ترین وظیفه یک خبرنگار دانست و گفت: متأسفانه اخلاق رسانه ای در برخی مواقع در رسانه مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی با بیان این که حرکت در مسیر اخلاق دینی باید محور برنامه‌های رسانه‌ها در یک جامعه اسلامی باشد، افزود: رسانه‌ها باید خود الگوی اخلاق‌محوری در جامعه دینی باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، از خبرنگاران به عنوان مدافعان ارزش های دینی در جنگ نرم توصیف کرد و گفت: رسانه ها با مجاهدت خود در عرصه فرهنگی خنثی کننده بسیاری ازتوطئه های دشمنان اسلام هستند.

وی، نقش خبرنگار را هم‌ردیف صدیقین دانست و تصریح کرد: نقش خبرنگار در تأمین منابع موثق و دسترسی به خبر صحیح بسیار مهم بوده که باید در امانت‌داری خبر دقت کرده و براساس صداقت باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد، نقش خبرنگاران را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن تاثیرگذار دانست و افزود: شهدای خبرنگاران پای‌بند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند که قلم را به امانت در اختیار گرفتند و سرود از خودگذشتگی سردادند.

وی، مسؤولیت رسانه‌ها را سخت خواند و تصریح کرد: در دنیای امروز که دشمن همه امکانات و توان خود را برای نابودی انقلاب بسیج کرده، ولی تاکنون در هیچ‌یک از اهداف خود به نتیجه نرسیده است، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند. 

حجت الاسلام ولی نژاد تاکید کرد: یک خبرنگار افزون بر این‌که باید تلاش کند مفهوم و پیام خود را به طور کامل به مخاطب منتقل کند، ضروری است برای تحقق هدف خود از حداقل واژه‌ها بهره ببرد.

وی گفت: ارائه مطالب به زبان ساده، شفافیت در انتقال پیام و ایجاد جذابیت برای ترغیب مخاطبان از ضرورت‌های نوشتار رسانه‌ای است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: تبلیغ، وظیفه اصلی پیامبران الهی و ائمه‌(ع) و در عصر کنونی وظیفه متولیان امور دینی است. از این رو شناخت روش ها، شیوه ها، معیارها، ابزارها و ضرورت های تبلیغ، از سوی ائمه (ع) و چگونگی استفاده از آن در عصر کنونی برای تأثیر بهتر تبلیغ، لازم به شمار می آید./950/پ202/س
ارسال نظرات