۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۵۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

رسانه ها هادی و مبشر جامعه به امور اخلاقی باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، توجه به مبانی اخلاقی در رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع نه تنها توجه مخاطب به رسانه را جدیت می بخشد، بلکه تبعات برنامه هایی که رسانه عرضه می کند را نیز سامان می دهد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، روز گذشته در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با تأکید براین که رسانه ها باید در مسیر رسیدن به حق گام بردارند، گفت: حرکت در این مسیر همان رسالت واقعی رسانه ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد بد اخلاقی هایی در عرصه رسانه هستیم، افزود: نباید موضوع اخلاق در فضای رسانه ای مورد بی مهری قرار گیرد، بلکه توجه به اخلاق به ویژه با محوریت مبانی دینی باید همواره مورد توجه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که رسانه ها به دلیل وظیفه ذاتی که بر عهده دارند می توانند هادی و مبشر جامعه به امور اخلاقی باشند، ادامه داد: اما این مساله زمانی میسر خواهد شد که ابتدا خود رسانه ها به این اصل مهم پایبند باشند.

وی ادامه داد: یک رسانه زمانی می تواند به عنوان یک منبع آگاهی و آموزشی برای مخاطبان قرار گیرد که خود بر مجموعه ای از اصول و معیارهای ارزشی جامعه مبتنی باشد.

حجت الاسلام یاری، توجه به مبانی اخلاقی در رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع نه تنها توجه مخاطب به رسانه را جدیت می بخشد، بلکه تبعات برنامه هایی که رسانه عرضه می کند را نیز سامان می دهد.

وی با بیان این که رسانه می تواند رسالت دو گانه ای برعهده داشته باشد، گفت: رسانه می تواند به عنوان معلم اخلاق عمل کند و هدایتگر مردم به سوی ارزش های اخلاقی باشد، این رسانه همچنین می توانند اصول اخلاقی عرضی و رایج در جامعه را گرفته و باز تولید کند و تنها هدفش را پسند مخاطب قرار دهد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که رسانه ها همواره باید در راستای رسالت واقعی خود گام بردارند، ادامه داد: عبور از اهداف ذاتی رسانه ها زمینه انحراف رسانه ای را فراهم می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهالی فرهنگ، رسانه و مطبوعات با احساس تعهد و حفظ رسالت خطیر خودشان نشان داده اند که ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های این نظام کوتاه نمی‌آیند.

وی با بیان این که نقش مؤثر مطبوعات و رسانه‌ها در جامعه غیرقابل انکار است، ادامه داد: خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات باید با حفظ روحیه بی‌طرفی و بی‌غرضی خود، در ایجاد فضای همدلی در کشور تلاش کرده و در اطلاع رسانی صحیح با روحیه امانتداری کوشا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شرایط حساس به دنبال ایجاد ناامیدی و تضعیف روحیه انقلابی در ملت ایران هستند که به یاری حق و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون به هدف شوم خود دست پیدا نکردند./950/پ202/ص
ارسال نظرات