۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۶۳۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

حرکت‌ آزادی‌خواهانه مردم انگلیس تداوم انقلاب‌های مردمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامی افزون بر کشور‌های اسلامی در انگلیس، فرانسه، اسپانیا و یونان نیز تأثیرگذار بوده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به سردرگمی دولت انگلیس در رویارو‌یی با اعتراضات مردمی، اعلام کرد: حضور 16 هزار پلیس برای سرکوب اعتراضات مردمی نشانه استیصال دولت انگلیس است.

وی اذعان کرد: وضعیت انگلیس نشان می دهد، حرکت آزادی خواهانه انقلاب اسلامی نه تنها در کشور های اسلامی مؤثر بوده بلکه در انگلیس، فرانسه، اسپانیا و یونان نیز تأثیرگذار بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت، بیکاری، فقر و تورم را علت اصلی اعتراضات مردم انگلیس به سیاست‌های دولت این کشور دانست و گفت: وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای خطاب به دولت انگلیس خواستار پرهیز از هرگونه خشونت علیه معترضان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و روز مقاومت اسلام گفت: حزب الله لبنان با ایمان و مقاومت به جایگاه فعلی رسیده است.

امام جمعه رشت، تاکید کرد: آمریکا با همکاری عربستان سعودی از خارج و سعد حریری از داخل لبنان به دنبال نابودی حزب الله است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: توطئه های غربی در سوریه نیز به سبب حمایت این کشور از لبنان است.

وی با اشاره به رهنمو‌دهای مقام معظم رهبری در حضور دانشجویان نخبه کشور‌ اظهار داشت: ایران با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها بالنده مانده و یکپارچگی و مردمی‌بودن خود را حفظ کرده است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این‌که در هر کشوری جریان مخالف وجود دارد، گفت: حضور اکثریت مردم و جریان‌های اصیل وفادار به انقلاب را می‌توان در روز قدس، 22 بهمن و نماز جمعه‌‌ها مشاهده کرد.

وی طرح آمریکایی انتقال گروهک منافقین را از عراق به آذربایجان محکوم کرد و گفت: ایران در قبال این مسئله بی تفاوت نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه نخست، نزدیک شدن به خداوند و برخورداری از رحمت الهی را فلسفه احکام و دستورات الهی دانست و گفت: خداوند بی نیاز مطلق است و انسان با عمل به عبادات و دستورات دینی خود را در معرض رحمت الهی قرار می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فلسفه روزه‌داری و تاثیر آن در روح و جسم انسان اظهار کرد: روزه‌داری با کاهش مصرف غذایی و بخشیدن استراحت به دستگاه گوارش، در سلامتی انسان بسیار مفید است.

امام جمعه رشت، افزایش قدرت مقاومت و کنترل نفس را از دیگر برکات روزه برشمرد و گفت: یکی از آسیب های جوامع امروزی سستی اراده انسان‌ها است و روزه با تقویت اراده، کنترل نفس و خویشتن‌داری را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این‌که سبک زندگی مدرن انسان را به سوی غفلت سوق می‌دهد، اظهار کرد: روزه با ایجاد نگاه برابری بین فقیر و غنی در طول روز، قشر توانمند را به فکر نیازمندان می اندازد.

وی با اشاره به در معرض مرگ بودن ده میلیون نفر از مردم سومالی‌ اظهار کرد: کشورهای توانمند به فکر همکاری برای سرکوب قیام‌های مردمی در منطقه خاورمیانه هستند و به مردم سومالی اهمیت نمی‌دهند./950/پ201/س
ارسال نظرات