۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۹۲۲
با حضور تولیت حرم مطهر حضرت معصومه؛

مسابقات قرآن و حدیث مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌ خاتمه یافت

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی و حدیثی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع) با حضور امام جمعه قم در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
مسابقات قرآني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی و حدیثی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع)، عصر سه‌شنبه 25 مردادماه با حضور جمعی از خانواده‌های قرآنی استان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع) در حاشیه این مراسم درباره نحوه برگزاری مسابقات قرآن و حدیث به خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات با هدف شناسایی نخبگان قرآنی و حدیثی شهر مقدس قم در بین کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات قرآن و حدیث برای نخستین بار ویژه کودکان سنین 7 تا 11 و نوجوانان سنین 12 تا 19 سال در ماه مبارک رمضان برگزار شد، ابراز داشت: هشتصد نفر با شرکت در این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و حفظ حدیث به رقابت پرداختند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع) ادامه داد: این مسابقات در رده سنی 7 تا 11 سال در رشته‌های قرائت تقلیدی، حفظ نیمه دوم جزء 30 ،حفظ جزء 30، حفظ موضوعی و حفظ و ترجمه حدیث برگزار شد و برای گروه سنی 12 تا 19 سال رشته‌های قرائت تقلیدی، ترتیل، حفظ جزء 30، حفظ 5 جزء، حفظ کل و حفظ و ترجمه حدیث در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات قرآنی و حدیثی در دو مرحله مقدماتی و پایانی هر کدام به مدت دو روز از 11 تا 14 ماه مبارک رمضان در شبستان نجمه خاتون و شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد که براساس آن شرکت‌کنندگان در 20 رشته قرآنی و حدیثی به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که که از هر رشته 3 نفر و در مجموع 66 نفر ممتاز شناخته شدند، گفت: در مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره از مسابقات به همراه 15 نفر از بهترین مرتلان نوجوان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌‌(س) تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از اجرای طرح همراه با قرآن در بهار قرآن خبر داد و گفت: این طرح از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در راستای توجه بیشتر به مفاهیم آیات قرآنی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آیات ممتاز هر روز همراه تفسیرهای مربوط در کتابی تدوین شده و علاقه‌مندان شرکت در این طرح با تهیه کتاب در روزهای آخر ترتیل‌خوانی در آزمون حضوری این کتاب شرکت می‌کنند و به 30 نفر از برگزیدگان این دوره جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

گفتنی است، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع) از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برگزاری جلسات تفسیر و حدیث‌خوانی و سیر مطالعاتی قرآن و حدیث به صورت مکاتبه‌ای از جمله برنامه‌های این مرکز است.

از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت‌‌(ع) می‌توان به طراحی و ارائه برنامه‌های آموزشی ویژه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در زمینه روخوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و حدیث به مخاطبان اشاره کرد.

این مرکز قرآنی و حدیثی در طول تابستان هم برنامه‌های متنوعی دارد که محافل انس با قرآن و عترت و برگزاری کرسی قرائت قرآن کریم برای علاقه‌مندان قرائت قرآن در شب‌ها در حرم کریمه اهل بیت(س) از آن جمله است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات