۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۱۸۴

آغاز فعالیت 35 گروه تذکر لسانی در شهرستان خوی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی از فعالیت 35 اکیپ «‌تذکر لسانی » در قالب گروه های ده نفری خبر داد.
جلسه ستاد احياء امر به معروف و نهي از منکر جلسه ستاد احياء امر به معروف و نهي از منکر امر به معروف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، هشتمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی روزگذشته جهت بررسی عملکرد اکیپ‌های‌«تذکر لسانی» در طول ماه مبارک رمضان در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی با بیان این که 35 اکیپ‌های تذکر لسانی در قالب گروه‌های ده نفری، تعداد 3 هزار 672 تذکر لسانی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در طول ماه مبارک رمضان انجام داده اند؛ از تلاش ها و عملکرد موفق دبیر، معاونان و اکیپ‌های تذکر لسانی قدردانی کرد.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای آزمایشی طرح تذکر لسانی در شهرستان خوی اذعان داشت: در اردیبهشت ماه امسال بر اساس نامه دبیر ستاد احیاء مرکز استان مشخص شد که شهرستان خوی در کنار 39 شهرستان دیگر برای اجرای آزمایشی طرح تذکر لسانی انتخاب شده که از همان تاریخ تاکنون اقدامات مهم و چشمگیری در شهرستان صورت گرفته است.

تقویت روحیه همگرایی از آثار مثبت تذکر لسانی درجامعه

امام جمعه خوی سوابق فرهنگی شهرستان، وجود حوزه علمیّه قوی و تاریخی، داشتن مردم متدین و انقلابی، تلاش مضاعف دبیر، همکاری مضاعف معاونین و مسؤولان شهرستان و همچنین فراهم بودن سایر شرایط لازم را در اجرای موفق طرح تذکرلسانی و عملیاتی شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دخیل و مؤثر ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات اجرای طرح تذکر لسانی به خصوص در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: بالارفتن سطح آگاهی و احساس مسؤولیت هرچه بیشتر در مردم، توجه هرچه بیشتر جامعه به نارسایی های اخلاقی و اجتماعی، تقویت انگیزه برای انجام تکالیف دینی و انقلابی، تقویت فضای معنوی در سطح جامعه و بوجود آمدن روحیه همگرایی و مواسات در میان اقشار مختلف نمونه هایی از آثار و برکات اجرای موفق طرح تذکر لسانی به شمار می رود.

تعطیلی 15 دقیقه ای بازار خوی به احترام اقامه نماز

رییس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر خوی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر عملیاتی شدن مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی مبنی بر تعطیلی 15 دقیقه ای بازار به احترام اقامه نماز ظهر اظهار داشت: جهت فرهنگ سازی در میان بازاریان، پاسخ گویی به پرسش ها و شبهات آن ها و همچنین مکلّف ساختن مجمع امور صنفی، اتحادیه ها و اماکن برای اجرای عمومی مصوبه لازم است با همکاری شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر جلسات مختلف تشکیل شده و اقدامات لازم انجام شود.

قهرمان حقیقی، فرمانده انتظامی و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوی نیز در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد معاونین و اکیپ های تذکر لسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوی در ماه مبارک رمضان را ارائه داد.

گفتنی است، نصب بنرهای تبلیغاتی در تمامی میدان و خیابان های اصلی شهر، نصب برچسب های تبلیغاتی برروی تاکسی ها و اتوبوس های مسافرتی، تقدیر و سپاس از اکیپ های تذکر لسانی با حضور معاون استان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور و همچنین تهیه و تدوین سخنرانی های رییس ستاد احیای خوی در طول شب های ماه مبارک رمضان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر از مصوبات هشتمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی بود./938/پ202/س

ارسال نظرات