۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۶۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

حضور موفق مبلغان دینی در طرح سالم‌سازی دریا

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در هشت شهر استان ‌خاطرنشان کرد: در همه این شهرها که طرح سالم‌سازی دریا اجرا شد مبلغان دینی نیز حضور داشته و به اجرای فعالیت‌های تبلیغی مشغول شدند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از اجرای موفق طرح تبلیغ دینی در برنامه سالم‌سازی دریا خبر داد.

وی با بیان ان که حضور روحانیان مبلغ در طرح سالم‌سازی سبب تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی در این طرح شد، افزود: در سال‌های گذشته حضور مبلغان دینی دراین طرح کمرنگ بود، اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته مبلغان حضوری پر رنگ در اجرای مناسب این طرح داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در هشت شهر استان ‌خاطرنشان کرد: در همه این شهرها که طرح سالم‌سازی دریا اجرا شد مبلغان دینی نیز حضور داشته و به اجرای فعالیت‌های تبلیغی مشغول شدند.

حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به استقبال گسترده از حضور مبلغان دینی در طرح سالم‌سازی دریا‌ گفت: استقبال مردم از حضور روحانیان در اجرای برنامه‌های تبلیغی در این طرح بیانگر نقش تأثیرگذار مبلغان دینی بود.

وی، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی بین دو نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی، پاسخ به شبهات دینی را از مهم‌ترین فعالیت‌های روحانیان اعزامی به طرح دریا عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره حضور میلیون‌ها گردشگر در ایام تعطیلات تابستان در استان، اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در مناطق مسافرخیز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد ترویج فرهنگ های نامناسب در مناطق گردشگری استان هستیم که این مسأله ضرورت برگزاری فعالیت های تبلیغی را بیشتر می کند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که استان‌های شمالی بیشتر در معرض خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند، ادامه داد: ترویج ارزش‌های دینی در این مناطق با بهره‌گیری از توان مبلغان حوزه یک ضرورت مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ترویج فساد وبی بندوباری را یکی از ترفندهای دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید با نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی مانع از تلاش‌های مذبوحانه آنها شوند.

وی در ادامه استقرار نیروی های فرهنگی در محل طرح نسبت به اجرای برنامه های دینی را از فعالیت های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی دانست و افزود: پخش اذان، نصب پلاکارد، بیان تذکرات اخلاقی و پاسخ گویی به مسائل شرعی مسافرین از جمله برنامه های این سازمان در طرح سالم سازی دریا است./950/پ202/س
ارسال نظرات