۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه گلستان:

بیداری امروز در کشورهای اسلامی مدیون روشنگری‌های حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های گلستان، بیداری امروز در کشورهای اسلامی را مدیون روشنگری‌های حوزه و روحانیت دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران و برادران باید تداوم بخش این بیداری در جهان باشند.
مرکز مديريت حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد مازندرانی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گلستان، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تقویت ارزش های دینی در جامعه‌ گفت: امروز حوزه‌های مقدس علمیه رسالت سنگینی در برابر جامعه بر عهده دارند.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مدافع واقعی ارزش های دینی و اسلامی بوده و هستند، افزود: امروز نیز این مراکز علمی و دینی تأثیرگذار جامعه در خط مقدم دفاع از میراث پیامبر گرامی اسلام قرار دارند.

حجت الاسلام مازندرانی با تأکید براین که یک طلبه وقتی وارد حوزه می‌شود باید زی طلبگی را مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند طلابی هستیم که با ورود به جامعه پاسخگوی نیاز مردم باشند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گلستان ادامه داد: امروز یک طلبه وظیفه دارد وقتی وارد حوزه می شود باید و نباید ها را باید رعایت کند، چون همه ما آمده ایم در راهی که خیلی از حلال ها بر ما حرام می شود و عرف نمی پسندد اگر چه از نظر شرع مشکلی نداشته باشد.

وی با بیان این که یک خواهر و برادر طلبه باید همگام با قوانین حوزه گام بردارد، ادامه داد: غذا خوردن در خیابان از نظر شرع اسلام اشکالی نداشته باشد اما عرف نمی پسندد یک روحانی در خیابان این کار را انجام دهد، یا این که یک خانم طلبه پوشش خاص غیر عرف را استفاده کند.

حجت الاسلام مازندرانی، تحصیل در حوزه‌های علمیه و کسوت روحانیت را راهی نورانی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: زمانی که در این مسیر گام برداریم هم باید آگاه شویم و آگاهی بخشیم و باید قدر خویش را بدانید.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گلستان در ادامه سخنان خود با بیان این که دین مبین اسلام در مقایسه با دیگر ادیان برتری دارد، ادامه داد: این برتری امروز به اثبات رسیده است.

وی، بیداری اسلامی در خاورمیانه را تنها بخشی از اثبات برتری دین مبین اسلام در دنیا اعلام کرد و بیان داشت: امروز ملت‌های مسلمان دنیا با تکیه بر احکام ناب اسلام هوشیار و آگاه شده‌اند و در برابر استکبار جهانی قیام کرده‌اند.

حجت الاسلام مازندرانی، بیداری امروز در کشورهای اسلامی را مدیون روشنگری‌های حوزه و روحانیت دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران و برادران باید تداوم بخش این بیداری در جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه گلستان با بیان این که اقتدار امروز اسلام بر همه دنیا ثابت شده است، ادامه داد: دیگر قدرت های استکباری جرأت تعدی و ستم به ملت های مسلمان را ندارند، چون می دانند که اقتدار اسلامی امروز در همه دنیا حاکم شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که طلابی که مسیر مقدس حوزه و روحانیت را انتخاب کرده اند با خیلی مراقب باشند تا دچار افراط و تفریط نشوند، ادامه داد: تاکنون تجربه ثابت کرده تند‌روی‌ها و کند‌روی‌ها جواب نداده است.

حجت الاسلام مازندرانی خاطرنشان کرد: خداوند ما را الگو قرار داده و ما باید سعی تلاش در یادگیری داشته باشیم چرا که کسی خود علم و عمل نداشته باشد چگونه می تواند الگوی دیگران باشد.

مدیر مدرسه حضرت صدیقه فاطمه (س) نیز در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم از طلاب خواست تا قدر این سربازی امام زمان را بداند؛ چرا که قدم به خانه حضرت زهرا گذاشته اند این فرصت را غنیمت بشمرند و در راه تهذیب و تحصیل علم بیشتر گام بردارند./950/پ202/س
ارسال نظرات