۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۹۲۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عشق به اهل بیت و روحیه مردمی در شخصیت استاد شهریار متجلی بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از مقام ادبی و عرفانی استاد شهریار گفت: آن مرحوم بحق عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بود.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در همایش ملی بزرگداشت استاد شهریار که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت مقام ادبی استاد شهریار در حقیقت بزرگداشت شعر و ادب فارسی و ارج نهادن به مقام شعرای دینی و ولایی است.

وی با اشاره به جامعیت اشعار استاد شهریار خاطر‌نشان کرد: آثار آن استاد گرانقدر ضمن توجه به بعد عرفانی و معنوی، به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود نیز توجه ویژه داشت، به گونه‌ای که در دوران جنگ جهانی دوم در دفاع از کیان کشور شعر سروده است.

حسینی با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از مقام ادبی و عرفانی استاد شهریار گفت: آن مرحوم بحق عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بود، چنان‌که استاد در مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی (ع)، امام حسین(ع) و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس آثاری جاودانه به یادگار گذاشته است.

وی با بیان این‌که تأثیر کلام و شعر استاد در روح و جان مردم نفوذ کرده است، تصریح کرد: اشعار شهریار از قدیم الایام ورد زبان بزرگان، کودکان، خواص و عوام است، همین امر نشانگر روح مردمی آن مرحوم در رویدادهای مختلف ایران و جهان اسلام بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به جایگاه تبریز در پرورش شعرا، اندیشمندان و علمای بزرگ اسلام اظهار داشت: تبریز شهری با پیشینه درخشان در زمینه های مختلف است که استاد شهریار نمونه ای از گلستان شعر و ادب این دیار است.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تاکید بر شناساندن ابعاد شخصیتی استاد شهریار اظهار داشت: نگاه تک بعدی به شخصیت استاد شعر و ادب معاصر ایران زمین، قابل قبول نیست، امروز هر چند شهریار در میان ما نیست اما یاد و آثار وی بر تارک شعر و ادب ایران زمین می درخشد.

وی خواستار اعطای جایزه ادبی استاد شهریار به هنرمندان و مفاخر کشور شد و خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم منظم و مدونی به صورت سالانه برای هنرمندان شهریارشناس، می تواند در شناساندن ابعاد شخصیتی و آثار آن استاد شیرین سخن کمک کند./935/پ202/س
ارسال نظرات