۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۰۴۲
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان:

استان اصفهان بیشترین شهید طلبه و روحانی را تقدیم نظام اسلامی کرده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به برگزاری سومین کنگره بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی اصفهان‌ گفت: این استان بیشترین تعداد شهید طلبه و روحانی را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام رضا غفاری، جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان‌(عج)، امروز در جمع خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: پس از ابلاغ ماموریت برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی به نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه های استانی برنامه ریزی های متعددی انجام شد.

وی اظهار داشت: از سه سال پیش ستاد های برگزاری کنگره های شهدا به ریاست ائمه جمعه استان ها و شهرستان ها و دبیری حوزه های نمایندگی ولی فقیه در استان ها و شهرستان ها تشکیل شد.

حجت الاسلام غفاری بیان داشت: اصفهان به عنوان پیش رو در این کنگره ها اولین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی را در سه سال پیش برگزار کرد و هر ساله این برنامه در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود.

وی به برگزاری دو دوره کنگره شهدای طلبه و روحانی در اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال سومین کنگره ،31 شهریورماه با حضور آیت الله حسینی بوشهری در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار می شود.

جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان‌(عج) استان اصفهان گفت: در حاشیه اولین کنگره کتاب شاهدان روحانی با معرفی 590 روحانی و طلبه شهید منتشر شد و امسال نیز کتابی در زمینه طلاب و روحانیون شهید منتشر خواهد شد.

وی به شناسایی چهار هزار طلبه و روحانی شهید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از این میان اصفهان با 590 شهید طلبه و روحانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام غفاری افزود: تعداد کل شهدای طلبه و روحانی اصفهان در مقایسه با تعداد کل طلاب و روحانیون استان در دوران دفاع مقدس که در حدود چهار هزار و یکصد نفر بوده اند، نشان می دهد یک ششم طلاب و روحانیون به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: در هر قشری از بین هزار نفر چهار نفر به شهادت رسیده اند ولی در قشر طلاب و روحانیون از هر هزار نفر 40 نفر به شهادت رسیده اند که دلیلی بر پیشگامی روحانیت در عرصه جهاد و شهادت است.

جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس 96 هزار مرتبه طلاب و روحانیون به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده اند و ازاین میان چهار هزار نفر در کل کشور شهید، هفت هزار جانباز،دو هزار نفر آزاده و 180 نفر مفقود الاثر شده اند.

وی با اشاره به نقش تبلیغی و رزمی طلاب و روحانیون در دفاع مقدس،گفت:روحانیت شیعه همواره پیشگام در عمل بوده اند و اگر مردم را به جهاد دعوت می کردند خود نیز معتقدانه در این مسیر حضور داشتند./965/پ202/س

ارسال نظرات