۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۰۹۱
آیت الله طبرسی:

آشنایی اصناف با احکام شرعی و فقهی بازار ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بر ضرورت آشنایی اصناف با احکام شرعی و فقهی بازار تأکید کرد و بیان داشت: آشنایی کامل بازاریان با حقوق شرعی و قانونی بسیاری از مشکلات و پیامد‌های این بخش را کاهش خواهد داد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع مجمع صنفی مرکز استان، با تأکید بر رعایت احکام شرعی در خرید و فروش و معاملات، گفت: در یک جامعه اسلامی باید همه امور و برنامه بر معیار ارزش های اسلامی و دینی باشد.

وی، رعایت انصاف در خرید و فروش ها از سوی اصناف و بازاریان را مورد تأکید قرار دارد و افزود: نباید در جامعه اسلامی اصناف ما دچار گناه شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، داشتن تقوا را بزرگ‌ترین سد در برابر هر گونه گناه و انحراف یاد کرد و بیان داشت: اگر فردی خدای ناکرده از تقوا الهی به دور باشد، در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

آیت الله طبرسی، بر ضرورت آشنایی اصناف با احکام شرعی و فقهی بازار تأکید کرد و بیان داشت: آشنایی کامل بازاریان با حقوق شرعی و قانونی بسیاری از مشکلات و پیامد‌های این بخش را کاهش خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که در جامعه اسلامی نباید ربا وجود داشته باشد، گفت: اگر احکام فقهی بازار به خوبی برای تجار و کسبه تبیین و آموزش داده شود به یقین این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

امام جمعه ساری، آشنایی و رعایت دستورات اسلامی از سوی فعالان بخش اقتصادی را ضروری خواهند و افزود: همه امور در یک جامعه اسلامی باید الگویی برای دیگر جوامع باشد.

وی با بیان این که متأسفانه برخی از بازاریان و اصناف در امر خرید و فروش کوتاهی می کنند و انصاف را در نظر نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: فعالیتی که نارضایتی را به دنبال داشته باشد به یقین خیر و برکتی در آن نخواهد بود.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که در یک حکومت اسلامی باید همه رفتار و کردار ما مطابق با شریعت اسلامی باشد، گفت: اگر مسیری غیر از این را انتخاب کنیم در نزد خداوند متعال از هیچ محبوبیتی برخوردار نخواهیم بود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این امام همام در عرصه علم آموزی نقش ارزنده در تاریخ اسلام ایفا کردند و تربیت چهار هزار شاگرد نشان از جایگاه علمی ایشان بوده است.

وی  با بیان این که امام جعفر صادق و امام محمد باقر(ع) یک انقلاب عظیم فرهنگی را در تاریخ اسلام به وجود آوردند، افزود: اقتدار و عظمت امروز دین مبین اسلام مدیون این دو امام همام است./950/پ202/س
ارسال نظرات