۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۰۹۷
آیت الله شبستری:

طلاب خواهر حضور خود را در عرصه پاسخ به شبهات ‌اعتقادی بانوان گسترش دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در جمع طلاب خواهر تبریز گفت: با توجه به سرمایه گذاری کلان دشمنان اسلام در گسترش ناتوی فرهنگی غرب و ترویج عقاید التقاطی علیه باورهای اصیل اسلامی جوانان ایرانی، حضور فعال طلاب خواهر در جامعه و مقابله با شبهات القایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آيت الله شبستري آغاز به کار حوزه علميه خواهران تبريز آغاز به کار حوزه علميه خواهران تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان که در نمازخانه حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دختران و بانوانی که قدم در راه تحصیل علوم دینی برداشته اند، ذخایر ارزشمند معنوی در جهت گسترش معارف دینی در جامعه هستند.

وی با بیان این‌که خواهران طلبه بهترین مبلغ معارف دینی در اجتماعات مختلف فرهنگی و اعتقادی هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری کلان دشمنان اسلام در گسترش ناتوی فرهنگی غرب و ترویج عقاید التقاطی علیه باورهای اصیل اسلامی جوانان ایرانی، حضور فعال طلاب خواهر در جامعه و مقابله با شبهات القایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله شبستری با تاکید بر همت مضاعف طلاب خواهر در فراگیری علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: احترام به استاد، حضور منظم در کلاس‌ها، تقویت روحیه پرسشگری، مباحثه و تهذیب نفس لازمه تحصیل در علوم حوزوی است.

عضو خبرگان رهبری همچنین بر توجه به مسأله پیش مطالعه از سوی طلاب علوم دینی تأکید کرد و گفت: خلوص نیت در تبلیغ و تحصیل علوم حوزوی و توجه به رضای الهی و حضرت بقیت الله الاعظم(عج) یکی دیگر از عوامل کسب موفقیت است.

امام جمعه تبریز اشتغال طلاب به اموری غیر از تحصیل در دوران طلبگی را آفتی برای تربیت علمایی وارسته و مجتهد در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانید، باید فکر و ذکر خود را فراگیری عمیق علوم دینی قرار دهید و از اشتغال در اموری غیر از تحصیل دوری کنید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه امروز ایران و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیان و طلابی فاضل و عامل است، گفت: دشمن با تحمیل هشت سال جنگ نابرابر علیه ملت ایران به وضوح مشاهده کرد که نمی تواند این نظام را با حمله نظامی براندازد؛ از این رو به فکر تهاجم فرهنگی و تضعیف باورهای دینی و عقیدتی مردم ایران است.

آیت الله شبستری با تأکید بر راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه های علمیه استان، خطاب به طلاب علوم دینی خاطر‌نشان کرد: جدیت و نظم در تحصیل همراه با تهذیب نفس مهم‌ترین عوامل کسب مدارج عالی علمی و معرفتی است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم آیت الله شبستری ضمن بازدید از کتابخانه حوزه علمیه خواهران صادقیه، نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های این مرکز علوم اسلامی را افتتاح کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات