۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۳۱۱
حجت الاسلام طائب:

بیداری اسلامی از برکات انقلاب و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: موج بیداری اسلامی در منطقه ثمره رهنمودهای ولایت فقیه، خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در ایران است.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش بانوان بسیجی شهرستان آذرشهر دوران دفاع مقدس را تجلی تبعیت محض ولایت از سوی ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف هستیم، همه از برکات وجودی ولایت و رهبری است، از این رو دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با حمایت مادی و معنوی از مغرضان و منافقان داخلی و خارجی به دنبال جدایی میان مردم و ولایت هستند، غافل از اینکه پیوند معنوی امت و رهبری ناگسستنی و جاودانه است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش خانواده های شهدا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: همسران، مادران و خانواده شهدا با تربیت نسلی برگزیده و آگاه نقش محوری خود را در طول سال های دفاع به خوبی ایفا کردند و بیشترین حق را بر گردن آحاد مردم ایران دارند.

حجت الاسلام طائب با تاکید بر اینکه نفش بانوان در جنگ تحمیلی کمتر از رزمندگان نبوده است، گفت: همسران و مادران ایثارگران و شهدا همگام با رزمندگان اسلامی با لبیک به فرمان ولی امر خود در صحنه های دفاع مقدس نقش مهم و تعیین کننده ای از خود نشان دادند و در دفاع از ارزش های اسلامی و ولایت فقیه هم پای مردان حرکت و عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا تاثیر ماندگاری در فرهنگ دینی و اصلاح ناهنجاری های اجتماعی دارند، خاطر نشان کرد: پیام امروز یادواره شهدا می تواند در بیداری اسلامی کشورهای منطقه و تحقق وعده الهی تجلی یابد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه موج بیداری اسلامی در منطقه ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در ایران است، گفت: نهادینه کردن روحیه شهادت طلبی در جامعه اسلامی، ضامن بقاء و اصلاح آن جامعه است.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه جهاد و شهادت دو اصل مهم در ادامه روند بیداری اسلامی است، افزود: امروز آنچه در کشورهای منطقه اتفاق می افتد دلیل محکمی بر تاثیرگذاری شهدا در پیدایش حرکت های مردمی برای اسلام خواهی است./935/پ202/س
ارسال نظرات