۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۳۵۴

جهاد اقتصادی در جهان بینی اسلامی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «جهاد اقتصادی در جهان بینی اسلامی» به همت مرکز بین الملل ترجمه و نشر المصطفی منتشر شد.
جهاد اقتصادي در جهان بيني اسلامي
حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی، نویسنده و ناشر کتاب «جهاد اقتصادی در جهان بینی اسلامی» ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در نظام جمهوری اسلامی با توجه به موقعیت و شرایطی که کشور در آن وجود دارد مقام معظم رهبری بر اساس ایده ای که هر ساله در نامگذاری سال ها دارند امسال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کرده اند و بدون شک همه مسؤولان و مردم مخاطب این شعار محوری هستند و اگر بخواهند این مسأله مورد توجه جدّی و تصدیق عمومی قرار گیرد می بایست ابعاد و زوایای نظری جهاد اقتصادی به خوبی تشریح و تبیین شود تا همه مردم و مسئولان تصور درستی از آن داشته و سپس بر اساس معرفت نسبی به این شعار مقدس، عمل نمایند.

وی با بیان این که موضوعاتی همچون چیستی ماهیت جهاد اقتصادی، فرق جهاد اقتصادی با رشد و توسعه اقتصادی، ارزش کاربرد و پیامد واژه جهاد در اقتصاد، جایگاه جهاد اقتصادی در نگاه سیستمی به دین، مبانی ارزشی اقتصاد اسلامی، الزامات تحقق عملی جهاد اقتصادی، پیامدهای فردی، اجتماعی و جهانی حرکت جهادی در اقتصاد کشور را از مهم ترین محورهایی دانست که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: پرداختن به مباحث و تشریح و تبیین این محورها، بر اساس متن دین یعنی کتاب و سنت بوده است تا به گونه ایی جایگاه و ریشه جهاد اقتصادی در دین مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ازچهار فصل ترکیب یافته است؛ در فصل نخست به « کلیات و مفاهیم » پرداخته  شده و در این فصل تلاش شده تا نگرش مخاطب نسبت به مفاهیم، مبادی و اصطلاحات مساله تحقیق، اصلاح و یا شفافیت یابد.

نویسنده کتاب افزود: در فصل دوم به محور «اسلام وعملیات جهادی در اقتصاد» پرداخته شده است؛ در این فصل تبیین نگاه اسلام نسبت به اقتصاد، مدل اسلامی پیشرفت در اقتصاد، مبانی ارزشی اقتصاد و ذکر مصادیق امور اقتصادی جهادپذیر در اسلام، بررسی بار معنایی کاربرد جهاد در اقتصاد پیگری و دنبال شده است.

وی با یادآوری این مطلب که در فصل سوم این کتاب به « نگاهی به الزامات و اهداف جهاد اقتصادی» پرداخته  شده است، عنوان داشت: در فصل چهارم این کتاب «آثار و پیامدهای عملی جهاد اقتصادی» در سه ساحت فرد، جامعه و جهان را مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، کتاب «جهاد اقتصادی در جهان بینی اسلامی»، از سوی مرکز بین الملل ترجمه و نشر المصطفی وابسته به جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد مقدس منتشر شده است./968/ن602/س

ارسال نظرات