۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶

نگاهی به خطبه های نماز جمعه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه شهرستان های این استان به موضوع های مختلفی از جمله دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سخنان رییس جمهور در سازمان ملل اشاره کردند.
نگاهی به خطبه های نماز جمعه خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، ائمه جمعه خوزستان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه شهرستان های این استان به موضوع های مختلفی از جمله دفاع مقدس، بیداری اسلامی، سخنان رییس جمهور در سازمان ملل اشاره کردند.

تکوین نظام متکی بر کارآمدی از دستاوردهای دفاع مقدس است

حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیداری امت های اسلامی در کشورهای خاورمیانه یکی از دستاوردهای خون‌های ریخته شده در شهرهای آبادان و خرمشهر و سایر مناطق جنگی کشور در زمان جنگ است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا تاکید کرد و افزود: باید از همه رزمندگان به ویژه مردم آبادان و خرمشهر که در سال نخست جنگ از شهر و کیان و کشور با دست های خالی و با وحدت و اتحاد دفاع کردند، تجلیل کرد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی اعتماد به نفس و خودباوری در بین ملت ایران اسلامی، نوآوری‌های دفاعی و تحول در صنایع دفاعی را یکی دیگر از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد وافزود: ایستادگی ملت ایران اسلامی در مقابل قدرت‌ها به ملت‌های کشورهای یمن، مصر، لیبی، تونس و بحرین درس ایستادگی و مقاومت در برابر دیکتاتورهای ظالم آموخت.

سخنان رییس جمهور در سازمان ملل چالشی است برای استکبار جهانی

حجت‌ الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، سخنان رییس جمهور در سازمان ملل را چالشی اساسی برای استکبار جهانی دانست و گفت: سخنرانی احمدی نژاد در صحن علنی سازمان ملل متحد غرب را به پاسخگویی دعوت کرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی افزود: این اجلاس ابتکار جدیدی است که توانست وحدتی میان علما، اندیشمندان و انقلابیون منطقه ایجاد کند.

امام جمعه شوشتر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیداری اسلامی توانست راهکارهای اساسی و چالش‌های پیشروی انقلاب‌های منطقه را اعلام کند و در این باره آنان را هوشیار کرد.

وی با تاکید بر این که جایگاه نماز جمعه جایگاهی مهم و معنوی است، افزود: جایگاه نماز جمعه و امام جمعه همگی از اختیارات ولی فقیه است و به این دلیل باید کوشید تا این جایگاه حفظ و بر تقویت آن تلاش کرد.

ولایت فقیه عامل وحدت و ثبات در نظام مقدس اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، بیان داشت: مقام معظم رهبری کسی بود که توانست در 33سال گذشته با عنایت خداوند متعال و به یمن برکات وجود امام عصر(عج) و اطاعت پذیری مردم انقلاب اسلامی در رعایت اتحاد و همبستگی توانست تهدیدات داخلی را حل کند.

حجت‌الاسلام موسوی نقش جایگاه رهبری را مهم دانست و گفت: وقتی که انسان در دامنه کوه حرکت می‌کند نفس‌گیر نیست ولی وقتی به قله نزدیک‌تر می‌شود نفس‌گیرتر شده لذا هر مقدار که به جلو برویم و به قله‌ها حرکت کنیم همواره دشمنان بشریت موانعی بر سر راه انسان قرار می‌دهند.

وی عمده‌ترین این مسایل را فتنه سال 88 و جریان انحرافی عنوان کرد و گفت: با درایت مقام معظم رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با این توطئه‌ها بخوبی مقابله کرد.

امام جمعه خرمشهر افزود: بحمدالله در نظام مقدس اسلامی کارهای خوبی در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده، ولی هنوز به نقطه مطلوب راه پیدا نکردیم و توقعات مردم از مسؤولان شتاب بخشیدن به کار است و این امر لازمه هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی است.

دفاع مقدس نماد شجاعت و پایبندی ملت ایران با ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، دوران دفاع مقدس نماد و تابلو غیرت، شجاعت، وحدت و پایبندی ملت ایران به راه امام و ولایت و ارزش‌های دینی برشمرد و افزود: هفته دفاع مقدس زمانی است که باید در عرصه فرهنگی برای شناخت بیشتر انقلاب اسلامی و رشادت‌های رزمندگان در جبهه های شهت سال دفاع مقدس تلاش کرد.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در شورای سازمان ملل متحد افزود: دکتراحمدی نژاد با ارائه گزارش دقیق در شصت و ششمین نشست سازمان ملل، مدیریت مستکبران به سرکردگی آمریکا را زیر سئوال برد و مظلومان جهان را امیدوار کرد.

خطیب نماز جمعه شوش همچنین با اشاره به  رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بیداری اسلامی، تصریح کرد: معظم له در این اجلاس بر توجه به هویت قیام‌ها، مردمی بودن و اسلامی بودن آن‌ها و داشتن روحیه استکبار ستیزی مردم و نیز در مورد خطرات و آسیب‌هایی که انقلاب مردم کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند،تاکید کردند.

پژاک گروهی تروریستی با حربه‌های غیرانسانی است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، امام جمعه موقت دزفول، خاطر نشان کرد: مردم منطقه در موضوعاتی نظیر القای اختلافات بین مذاهب که از دسیسه های استکبار بوده بر حذر باشند که همواره هوشیاری در مقابل آن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: اکنون به لطف مقاومت ملت ایران، مردم کشورهای اسلامی از جمله در مصر و لیبی و بحرین فهمیده‌اند که امکان برپایی حکومت اسلامی و استقلال برای آنان نیز وجود دارد.

امام جمعه موقت دزفول، تصریح کرد: این تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران را می‌توان در اقداماتی نظیر تسخیر سفارت آمریکا در مصر و سردادن شعارهایی در بی اعتمادی و عدم قبول شرق و غرب از سوی انقلابیون مشاهده نمود.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: مباحثی که در این اجلاس از سوی کارشناسان کشورهای مختلف اسلامی مطرح شد نشان داد که نه تنها در میان عامه مردم بلکه در میان نخبگان این کشورها هوشیاری، نشاط، آمادگی و بیداری برای ایجاد تحولات اساسی وجود دارد.

امام جمعه موقت دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها به تلاش و مجاهدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوبی گروهک تروریستی و ضد انقلاب پژاک در مرزهای شمال غرب اشاره و این تلاش‌ها را قابل تقدیر و مهم عنوان کرد.

وی افزود: پژاک یک گروهک تروریستی متکی به حربه‌های غیرانسانی و ناجوانمردانه است که هیچ‌گاه از سوی مردم غیور کردستان مورد حمایت قرار نگرفته است.

رییس جمهور جنایات استکبار را برای جهانیان بازگو کرد

حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول، به سخنان دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل اشاره کرد و ابراز داشت: رییس جمهور توانست مدبرانه تمامی جنایتی را که مستکبران و در رأس آنها آمریکای مستبد و اسراییل غاصب مرتکب شده اند از جمله در عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان برای جهانیان بازگو کنند.

امام جمعه سردشت دزفول، سخنان رییس جمهوری ایران پیرامون مشکلات درونی کشور آمریکا را بسیار ظریف و حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: این شخصیت با تشریح نابسامانی های آمریکا و ظلم هایی که به ملت آن کشور بویژه سیاهپوستان می شود ناکارآمدی نظام سلطه را در اداره امور مردمش اثبات کرد.

حجت الاسلام نصیری به ترک جلسه در هنگام سخنرانی دکتر احمدی نژاد از سوی نماینده آمریکا و برخی متحدانش نیز اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: این امر طبیعی بوده و در طول تاریخ همواره مشرکان از شنیدن سخن حق گریزان بوده اند.

وی در ادامه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی مناسب برای بازگویی واقعیات جهان دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون نمایندگان ایران همواره سخنان تاثیر گذاری را در این اجلاس ایراد کرده و در بیداری ملت ها که اکنون در جهان نمود بیشتری دارد نقش فراوانی ایفاء کرده اند./9463 /پ201/ص
ارسال نظرات