۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۴۲۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

بازخوانی دقیق نقش روحانیت در دفاع مقدس ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خواستار بازخوانی دقیق نقش روحانیت در دفاع مقدس شد و گفت: تنها با برگزاری چند همایش نمی توان این نقش ارزنده را برای جامعه تبیین کرد.
روحانيت و دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع تعدادی از مبلغان دینی استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، توجه به اصل دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود در هفته دفاع مقدس فعالیت‌هایش را بر دو اصل ارج گداشتن به شهدای گرانقدر سازمان و نیز اجرای برنامه‌های ابلاغی مرکزی در سطح استان و برنامه‌های جانبی ستاد مربوطه، استوار کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش روحانیت و حضور آنها در جبهه‌های دفاع مقدس، اذعان داشت: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه باید بازخوانی شود.

وی ادامه داد: روحانیت در شش بعد ثبات نظامی، روحی، معنوی، وحدت، مقاومت و ایستادگی توانسته است بر سیستم‌های الکترونیکی و سایبری دشمن غلبه و به نوعی ایفای نقش کند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تلاش های گسترده ای را در عرصه های رزمی و تبلیغی انجام داد، گفت: متأسفانه هنوز نقش تأثیرگذار این قشر به خوبی در سطح جامعه تبیین نشده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که حضور روحانیت در جنگ معنویت موجود در سنگرها را دو چندان کرد، بیان داشت: حضور روحانیت سبب دلگرمی خاصی در میان رزمندگان می شد.

وی همچنین به دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی در سطح شهر با هماهنگی این سازمان و دفاتر اداره تبلیغات اسلامی به برگزاری مراسم عزاداری، شبی با قرآن و یادواره شهدا و نمایشگاه آثار جنگ و تبیین نقش شهدا می‌پردازند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه دین و با محوریت اسلام ناب محمدی(ص) استوار است، گفت: این نظام اسلامی همواره خارج از حیطه نفوذ و سلطه دو اردوگاه بزرگ جهانی شرق و غرب حرکت می‌کند و همین مسأله سبب عصبانیت سی ساله دشمنان شده است.

وی، دفاع مقدس را تصویر روشنی از شهامت‌های شهدا دانست و با بیان این که انسان موجود مادی نیست در حصار دنیا محصور بماند بلکه موجودی الهی است، ادامه داد: ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، جامعه هنرمندان و افراد اهل قلم، نقش به‌سزایی در معرفی و تکریم رشادت‌های شهدای این مرز و بوم دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، به نقش شهدا در کشورهای اسلامی در به راه‌اندازی جریان بیداری اسلامی، تاکید کرد و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری یادآور شد: شهدا مجموعه‌ای از پاک‌ترین انسان‌ها و فداکارترین جوانان کشور بودند که در راه اهداف عالیه این ملت و برای کمال رساندن و خوشبختی آن جان خود را فدا و دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار کردند و در راه‌اندازی جریان بیداری اسلامی نقش داشتند./950/پ202/س

ارسال نظرات