۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۰۱۰
نماینده مردم گناباد در مجلس:

معارف رضوی در قالب‌های روز به جامعه منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت معرفی ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) به جامعه گفت: جشن های زیر سایه خورشید مناظرات و دیدگاه های امام رضا(ع) را در عرصه های متنوع و در قالب‌های نوین برای جامعه تبیین کند.
حرم رضوي، امام رضا
مهدی مهدی زاده، نماینده مردم گناباد و بجستان در حاشیه بازدید از ستاد خبری جشن های زیر سایه خورشید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته از سوی شبکه جوانان رضوی در دهه کرامت اظهار داشت: وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران دو نعمت بزرگ است که باید همواره قدردان آن بود.

وی افزود: بزرگداشت مقام ومنزلت این بزرگواران از سوی مردم و نهادهای مختلف، قدردانی نعمت حضور آنان در ایران اسلامی است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در ادامه با تأکید بر لزوم تبیین حد و مرزهای جشن و شادی از سوی بزرگان دین، ابراز داشت: برای ایام عزاداری یا میلاد دو یا سه امام، حدود مشخصی داریم و مردم به صورت خودجوش در این ایام فعال می شوند ولی در میلاد سایر ائمه اطهار(ع)، سازماندهی و تبلیغات مناسبی را شاهد نیستیم که این امر ناشی از عدم اطلاع رسانی کافی به مردم است
.
وی ادامه داد: مردم ما می دانند که امام رضا(ع) ولی نعمتشان است؛ اما نسبت به نحوه شکرگزاری این نعمت وحدود آن اطلاع لازم را ندارند لذا چنانچه مردم در این زمینه اگاه شوند به صورت خودجوش این اعیاد را نیز ساماندهی خواهند کرد.

مهدی زاده، برگزاری "جشن های سراسری زیر سایه خورشید" را گامی موثر در ارتقاء بصیرت دینی جامعه دانست و در خصوص حضور پرشور جوانان در برگزاری این جشن ها تصریح کرد: جوان، آینده ساز و مایه امید کشور و مورد لطف ویژه خداوند است و فراهم کردن اسباب شادی و نشاط سالم برای جوان یک اولویت بسیار مهم است چرا که در غیر این صورت جذب فرهنگ بیگانه خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه، حضور جوانان، پاکی، نشاط و سازندگی و سرزندگی را به همراه دارد افزود: باید ضمن هدایت و نظارت، از این پتانسیل بالقوه جوان در سازندگی کشور خصوصا در عرصه فرهنگی بهره مند شد. امام راحل(ره) نیز در انقلاب اسلامی امیدشان به جوانان بود و یاران امام زمان(عج) هم غالبا جوان هستند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در خصوص برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در سایر کشورها با بیان اینکه مشهد، پایتخت معنوی ایران و ایران پایتخت معنوی جهان اسلام است، خاطرنشان ساخت: ایران، تنها کشور شیعه و پیرو ولایت بوده وامید جهان اسلام است لذا همه کشورها نگاهشان به نحوه عملکرد ماست چنانچه بیداری اسلامی نیز الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: برنامه هایی همچون "جشن های زیر سایه خورشید" چنانچه درست و سازماندهی شده اجرا شوند قطعا اثرات مثبتی در صدور فرهنگ اسلام خواهند داشت. به عنوان نمونه، سخنرانان این جشن ها باید از چهره های آگاه، موجه و جذاب جوانان ببوده وشیوه تبلیغی شان برای ایام شادی و ایام سوگواری متفاوت از هم باشد.

مهدی زاده، اجرای تئاترهای خیابانی و پخش فیلم در خصوص سیره رضوی وبرگزاری مسابقات از محتوای این فیلم ها را روشی موثر و به روز در اطلاع رسانی معارف دین به مردم دانست و گفت: متاسفانه جامعه آن طور که باید در جریان ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) نیست؛ مناظرات و دیدگاه های امام در عرصه های متنوع باید در قالب های نوین برای جامعه تبیین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر راه اندازی تشکیلاتی منسجم جهت آموزش نیروهای تبلیغی کاروان زیر سایه خورشید یادآور شد: دین، پایه علمی و منطقی دارد اما ابتدا باید نور و نشاط دین به دل انسان بیفتد تا جذب شده و در مرحله بعد به دنبال درک عقلی و علمی آن برود چنانکه فرقه های انحرافی نیز از همین ترفند برای جذب جوانان سوء استفاده می کنند.

گفتنی است، چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از 7 لغایت 17 مهرماه سال جاری به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود./930/ت302/ص
ارسال نظرات