۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳

نخستین همایش مبلغان طرح معراج در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش آموزشی مبلغّان طرح معراج با سخنرانی حجت الاسلام برادران، استاد حوزه و دانشگاه در اهواز برگزار شد.
همايش مبلغان طرح معراج در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش آموزشی مبلغّان طرح معراج با سخنرانی حجت الاسلام برادران، استاد حوزه علمیه با شرکت مبلّغان طرح معراج در مدارس آموزش و پرورش و همچنین طلاب حوزه علمیه اهواز روزگذشته در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام برادران، استاد حوزه علمیه ابتدا به بیان برخی از نکاتی کلیدی ویژه عموم مبلّغان و سپس به بیان مطالبی تبلیغی با محوریت ارتباط با دانش آموزان پرداخت.

وی علم، اخلاق مداری و اخلاص در عمل را مهمترین ابزار تأثیر گذاری مبلّغان در میان جامعه دانست و گفت: روحانیون با مسلح شدن به این مقوله ها می توانند در میان جامعه به ویژه دانش آموزان مدارس نفوذ داشته باشند.

این مبلّغ حوزه علمیه در ادامه با بیان این که برای کسب درآمد سه راه وجود دارد، اظهار داشت: نخست خود روحانیت درآمد زایی کنند که اگر روحانیون به دنبال درآمد زایی خود بروند در نتیجه بی سواد خواهد ماند و علمی که باید یک طلبه به آن برسد را به آن نخواهند رسید.

استاد حوزه و دانشگاه با براز تأسف از برخی از فیلم های سینمای که روحانیت موفق را، روحانیتی می دانند که درآمد شخصی داشته باشد، گفت: برخی ها معتقدند که روحانیت خود باید یک درآمد شخصی داشته باشد که در واقع آنها می خواهند کلاهی بر سر روحانیت بگذارند؛ چرا که طلبه ای که به اقتصاد شخصی رو بیاورد یا موفق نمی شود و یا اگر موفق شود هیچ وقت طلبه نخواهد ماند.

کسب درآمد روحانیت از دولت موجب وابسته شدن به آنان است

حجت الاسلام برادران اضافه کرد: راه دوم برای کسب درآمد روحانیون، از سوی دولت است که موقت بودن آن و وابسته شدن به دولت بزرگ ترین آفت این کار می باشد. روحانیان باید فعالیت های تبلیغی خود را به جایی برسانند که درآمد خود را از تبلیغ مردمی کسب و وابسته کند.

وی با بیان این که اخلاص در عمل از بزرگترین موفقیت های یک طلبه در امر تبلیغ است، عنوان کرد: مبلّغان نباید به قصد کسب درآمد به برنامه های تبلیغی خود در جامعه بروند و همیشه بدانند که حوزویان نان خور امام زمان(عج) هستند.

مبلّغان طرح معراج مدیران تربیتی مدارس آموزش و پرورش هستند

حجت الاسلام برادران در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تربیتی در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در مدارس آموزش و پرورش مبلّغان طرح معراج مدیران غیر رسمی تربیتی می باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، شرط مدیریت تربیتی مدارس آموزش و پرورش را برنامه ریزی منظم تربیتی فرهنگی ویژه دانش آموزان و همچنین کیفیت کار در انجام فعالیت ها دانست.

در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام قربانی، مسؤول طرح معراج در اهواز، بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش ها بالا بردن سطح آموزش ها و مهارت های لازمه کار تبلیغی در عرصه طرح معراج و ارتباط با دانش آموز است،

حجت الاسلام قربانی، با اشاره به این که ارتباط با دانش آموزان موضوعی تخصصی است که مستلزم برگزاری برنامه ریزی مناسب برای این طرح می باشد، ابراز امیدواری کرد که این دوره ها در طول سال تحصیلی جدید نیز برگزار شود./9463/پ202/ص
ارسال نظرات